۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۹

آشنایی با "مسعود العالم چودری" برگزیده جایزه علوم انسانی اسلامی در اقتصاد اسلامی

آشنایی با "مسعود العالم چودری" برگزیده جایزه علوم انسانی اسلامی در اقتصاد اسلامی

خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: مسعود العالم چودری به خاطر تألیف دهها اثر مهم و پر مراجعه در موضوع اقتصاد اسلامی و همچنین روش شناسی علوم انسانیِ اسلامی و ارائه نظریات مطرح در این دو عرصه از سوی کنگره بین المللی علوم انسانی جایزه جهانی این کنگره را دریافت کرد.

در دومین کنگره بین المللی علوم انسانی، آیت الله اعرافی با ارائه نظریه پردازی تخصصی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی، حجت الاسلام عباس موسویان با ارائه نظریه پردازی موفق در حوزه بانکداری اسلامی و همراهی با نظام بانکی و دکتر مسعود العالم جودری براساس مبانی اسلامی در قلمرو اقتصاد به طرحی روشن رسیده اند، موفق به دریافت جایزه بین المللی این کنگره شدند.

پروفسور مسعود العالم چودری به خاطر تألیف دهها اثر مهم و پر مراجعه در موضوع اقتصاد اسلامی و همچنین روش شناسی علوم انسانیِ اسلامی و ارائه نظریات مطرح در این دو عرصه از سوی کنگره بین المللی علوم انسانی جایزه جهانی این کنگره را دریافت کرد.

چودری استاد کامل اقتصاد در وزارت اقتصاد و دارایی دانشکده بازرگانی دانشگاه سلطان قابوس عمان است؛ به مدت 22 سال در دانشگاه کیپ برتون سیدنی و نوااسکوشیا کانادا تحصیل کرد و در حال حاضر مشغول ادامه تحقیقات پیشرفته خود در تمامی حوزه هایی که مربوط به آموزش و پرورش است می باشد.

«کاربرد آموزشی معرفت شناسی توحیدی در اقتصاد، امور مالی و سیستم های مطالعاتی اسلامی» عنوان مقاله ای است که او در دومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ارائه داد.

وی از پیشگامان اقتصاد و مالیه اسلامی است که پرسشهای معرفت شناختی مهمی در این حوزه مطرح کرده است. کتاب مهم او در این حوزه "پول در اسلام" است که از سوی انتشارات راتلج در سال 1997 میلادی منتشر شده و چودری در آن از منظر اقتصاد معاصر به اقتصاد اسلامی نگریسته است.

او با نشریات مختلف بین المللی از جمله "نشریه بین المللی سیستمها و اخلاق" همکاری داشته و دارد. او همچنین پایان نامه های زیادی را نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دوره دکتری راهنمایی کرده است.

وی سابقه تدریس در دانشگاههایی چون آکسفورد، دانشگاه تورنتو، دانشگاه ملی مالزی، دانشگاه اندونزی و دانشگاه سلطنتی عبدالعزیز در جده را دارد.

کد خبر 2179247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha