۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳

راشکی خبر داد:

13 هزار نفر در سیستان و بلوچستان میهمان سفره های عاشورایی هلال احمر بودند

13 هزار نفر در سیستان و بلوچستان میهمان سفره های عاشورایی هلال احمر بودند

زاهدان-خبرگزاری مهر: رییس جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در ایام ماه محرم طرح برپایی سفره های عاشورایی توسط داوطلبان این جمعیت در سراسر استان به اجرا درآمد که در این راستا تعداد 13 هزار و 400 نفر از نیازمندان در این طرح اطعام شدند.

رسول راشکی در گفتگو با مهر هدف از برپایی سفره های عاشورایی را ترویج فرهنگ و ایجاد شورحسینی، ایجاد وحدت میان اقشار مختلف مردم و پاسداشت حماسه بزرگ عاشورا عنوان کرد.

وی گفت: در راستای کمک های بشر دوستانه و اطعام نیازمندان در ایام ماه محرم داوطلبان این جمعیت نسبت به برپایی سفره های عاشورایی در سراسر استان با هزینه 533 میلیون و 530 هزار ریال اقدام کردند.

وی با بیان اینکه نذری دادن در ایام محرم و صفر علاوه بر تبرک بودن به نام اباعبدالله حسین(ع) موجب افزایش شور حسینی و حفظ اعتقادات و ارزش‌های مردم می‌شو افزود: در این مدت همچنین نسبت به برپایی تعداد 13 چادر سلامت با حضور پزشکان و پیراپزشکان به منظور رارایه خدمات لازم به عزاداران اقدام شد.

راشکی با بیان اینکه تعداد 618 نفر در این مدت به چادر های سلامت این جمعیت مراجعه داشتند افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال علاوه بر برپایی چادر های سلامت و ارایه خدمات رایگان پزشکی تیم های موتور آمبولانس این جمعیت به همراه تجهیزات لازم هیئت های مذهبی را در طول مسیر عزاداری همراهی کردند.

کد خبر 2179278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha