۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۳۲

طی نشستی در رودهن عنوان شد؛

برپایی یادواره شهدای رودهن با حضور محسن رضایی/خلاء در امر به معروف و نهی از منکر با بی تفاوتی متدینین

برپایی یادواره شهدای رودهن با حضور محسن رضایی/خلاء در امر به معروف و نهی از منکر با بی تفاوتی متدینین

دماوند - خبرگزاری مهر: در آخرین نشست هماهنگی هفته بسیج بخش رودهن ضمن اعلام خبر برپایی یادواره شهدای سه روستای رودهن با حضور محسن رضایی، راهکارهای توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز بررسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بخشدار رودهن ظهر پنجشنبه در آخرین نشست هماهنگی هفته بسیج بخش رودهن که با حضور حجت الاسلام توسلی، امام جمعه شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و آبعلی، حجت الاسلام عبداللهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش رودهن، سرهنگ مرشدی فرمانده سپاه پاسداران ناحیه رودهن و محرمی، شهردار رودهن به میزبانی شورای اسلامی شهر رودهن و در محل جلسات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: سخنان روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب در میان سیل خروشان بسیجیان جان بر کف چراغ راهی بود تا با توجه به منویات روشنگرانه ایشان طی مسیر کنیم.

رضا طاهرخانی ادامه داد: در جهان امروز با توجه به حملات همه جانبه دشمنان نظام، وظیفه مسئولان در خصوص توجه به هشدارهای مقام عظمای ولایت پیرامون جنگ نرم دوچندان شده است.

وی اضافه کرد: فوکویاما از جمله اندیشمندان دنیای غرب درباره شیعه می گوید که "شیعه پرنده بلند پروازی است که برای این سیر در جهان از دو بال سرخ شهادت و سبز عدالت خواهی استفاده می کند؛ این بال سرخ برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی است و بال سبز نیز حول محور ولایت و ولایتپذیری می گردد".

این مسئول افزود: راهکار این اندیشمند غربی برای زمین گیر کردن پرنده شیعه ایجاد رخنه در موضوع ولایتمداری معرفی می شود و امروز دشمنان با چنین طرز فکری طرح ها و برنامه های متنوع خود را تدوین و با هدف تأثیر بر نسل جوان اجرا می کنند.   

برپایی یادواره شهدای رودهن با حضور محسن رضایی

طاهرخانی ضمن تبریک آغاز هفته بسیج به رهبر فرزانه انقلاب و همه بسیجیان پیرو خط ولایت و رهبری اظهار داشت: از امروز هفته بسیج آغاز می شود و برنامه های متعددی از سوی برادران و خواهران بسیجی بخش رودهن در نظر گرفته شده است.

بخشدار رودهن ادامه داد: از جمله مهمترین این برنامه برپایی یادواره شهدای سه روستای "وسکاره"، "جورد" و "آردینه" از توابع بخش رودهن شهرستان دماوند با حضور محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

این مسئول بیان کرد: علاوه بر این یادواره شهدا، بازدید از خانواده معزز شهدا و ایثارگران، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای منطقه، برپایی مسابقات ورزشی و فرهنگی، برگزاری همایش های مختلف، برگزاری نمایشگاه های بسیج و نشست شورای اداری بخش نیز در این هفته انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: مسئولان و مردم باید دست در دست یکدیگر همه اهتمام و تلاش خود را به کار بندند تا فرهنگ بسیجی و این تفکر ناب ولایی در همه امور نهادینه شود.

این مسئول افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس فرهنگ بسیجی بر مبارزه سخت علیه دشمنان اسلام و انقلاب استوار بود، اما امروز با تغییر شکل ظاهری خاکریزها و تبدیل میدان جنگ سخت به جنگ نرم این نیروی برآمده از اوج ولایتمداری امت اسلامی ایران در این زمینه فعالیت می کند.

طاهرخانی بیان داشت: بسیج بعنوان ارتش مخلص خدا در هر جایی که نظام به کمک نیاز دارد با تمام وجود در میدان حاضر و تا آخرین قطره خود از کیان اسلام و انقلاب دفاع کرده است؛ واهمه دشمنان از نام بسیج و موقعیت با ثبات ایران در منطقه پر تلاطم خاورمیانه نشانه کارایی این مجموعه ولایی است.

بخشدار رودهن با تأکید بر لزوم فضاسازی مبلمان شهری و روستایی با استفاده از المان های دفاع مقدس و متناسب با هفته بسیج گفت: انتظار از مسئولان و مدیران شهری بخش رودهن تلاش آنها برای ایجاد فضایی منطبق بر دوران هشت سال دفاع مقدس در نقاط مختلف منطقه است تا مردم با مشاهده این تغییرات، خاطرات آن روزهای حماسه و ایثار برایشان زنده شود.

وجود خلاء در امر به معروف و نهی از منکر

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه رودهن در ادامه این نشست با تشریح برنامه های برجسته هفته بسیج این بخش اظهار داشت: هر آنکس که دل در گرو بسیج داشته و به این تفکر عشق می ورزد، یک بسیجی است.

سرهنگ اصغر مرشدی ادامه داد: امروز در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر خلاء وجود دارد و مشکلات و معضلات بسیاری در این زمینه دیده می شود.

وی اضافه بیان داشت: شاید بسیاری از این مشکلات به دلیل عدم رعایت امر به معروف و نهی از منکر باشد و شاید هم بی تفاوتی متدینین باشد که باید در این عرصه به ایفای نقش بپردازند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با نهادهای شهرستانی، کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در ایام هفته بسیج برگزار می شود.

مرشدی افزود: امر به معروف و نهی منکر بدون بگیر و ببندها و در شیوه جدید به این صورت انجام می شود که هر پایگاه با محوریت امام جماعت محل ضمن آسیب سنجی فرهنگی و اجتماعی، اجرای مصوبات تأثیرگذار را در دستور کار خود قرار می دهد.

ضرورت تبعیت از منویات رهبری

این مسئول ادامه داد: فرمایشات روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب پیرامون مسائل مختلف روز کشور، منطقه و جهان بسیار جالب بود، ایشان اشاره داشتند که بسیج مایه عزت مردم و نظام مقدس اسلامی است.

وی تصریح کرد: از سال 57 هجری شمسی به این سو در هر برهه زمانی که بسیج پا بر عرصه عمل گذاشته نتیجه ای جز سربلندی و عزت برای امت اسلامی و نظام پیش نیامده است.

این مسئول اضافه کرد: ایشان در ادامه بیانات گران سنگ خود می فرمایند که "بسیج مظهر حضور مردم و پیوند آحاد جامعه با یکدیگر است؛ بسیج صداقت خود را در امتحانات نشان داده است"؛ از آغاز دفاع مقدس تا به امروز حوادث مختلفی در کشور روی داده و در همه این مراحل بسیج پشتوانه مردم، امام و پیشوای خود بود.

مرشدی افزود: معظم له در جایی دیگر از سخنان گوهربار خود بسیج را مایه ابهت و افتخار نظام معرفی می کنند؛ اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون و مرهون بسیج و فرهنگ بسیجی است که جنگ تحمیلی مصداقی بارز از این بیان است.

برپایی ایستگاه دیابت به مناسبت هفته بسیج

شهردار رودهن نیز در ادامه از برپایی ایستگاه دیابت به مناسبت هفته بسیج خبر داد و افزود: یکی از برنامه های هفته بسیج مدیریت شهری رودهن ایجاد ایستگاه دیابت برای تست خون اهالی است تا در حرکتی بسیجی وار کمکی به ارتقای سطح بهداشت منطقه شود.

حمید محرمی ادامه داد: علاوه بر این، شهرداری رودهن با کمک زحمتکشان بخش روابط عمومی این مجموعه، فضای شهر را به حال و هوای جبهه های حق علیه باطل تغییر می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین نمایشگاه هفته بسیج در شهرداری رودهن برای بازدید عموم برپا می شود تا مردم به هنگام تردد در ساختمان اداری از این فضاسازی استفاده کنند.

این مسول افزود: تفکر بسیج عصاره ای ناب و ماندگار از امام راحل(ره) و پیرو منویات مقام عظمای ولایت است که باید فرهنگ آن را به نسل های سوم و چهارم انقلاب انتقال داد.

افتتاح بسیج کارکنان دانشگاه عملی کاربردی رودهن

رئیس دانشگاه علمی کاربردی رودهن نیز از راه اندازی بسیج کارکنان این واحد آموزشی در هفته بسیج خبر داد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ بسیج و همچنین فرهنگ عاشورا در جامعه نیازمند اقدامات فرهنگی است و اینگونه امور ذاتاً زمانبر هستند.

امیر کرمی ادامه داد: در همین رابطه بسیج دانشجویی دانشگاه عملی کاربردی رودهن چهار ماه قبل افتتاح و برنامه های خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: همچنین تبلیغات محیطی در فضای دانشگاه توسط دانشجویان بسیجی پیرو خط امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز انجام شد.

کد خبر 2179779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha