۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰

برگزاری یادواره شهید گلعباسی در ورامین

برگزاری یادواره شهید گلعباسی در ورامین

ورامین - خبرگزاری مهر: با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهیدپرور ورامین یادواره شهید ابوالفتح گلعباسی در ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید والامقام ابوالفتح گلعباسی با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهید پرور ورامین در بیت شهید گلعباسی برگزار شد.

این مراسم آیت الله محمودی اظهار داشت: در طول تاریخ زندگی بشر همواره بین حق و باطل جنگ و نزاع وجود داشته است و تا پایان عمر بشر نیز این کشمکش برقرار خواهد بود.

امام جمعه ورامین افزود: در طول تاریخ گذشته پیروان باطل به حسب ظاهر بر پیروان حق پیروز شدند اما در واقع پیروان حق برای همیشه تاریخ در ذهن ملت ها جاودانه ماندند.

وی ادامه داد: پیروان باطل با داشتن ثروت ها، قدرت ها و لشگرها همه نابود شدند و از آنان نام بد باقی مانده و همه، ستمگران را لعنت می کنند و از طرف دیگر پیروان حق همواره نامشان به عظمت یاد می شود و مکان های دفن آنان به محل زیارت مردم بدل شده است.

محمودی اضافه کرد: انسان همواره باید توجه داشته باشد و با شناخت درست، راه حق را پیدا کرده و در مسیر حق قدم بردارد.

جنگ میان حق و باطل همواره وجود داشته است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: امروز نیز حق و باطل در مقابل یکدیگر قرار دارند و جنگ بین اسلام و کفر و مومن و منافق همچنان ادامه دارد.

این مسئول بیان داشت: شهدا يادگاران اسلام ناب محمدي هستند، زيرا در راه دست يافتن به مسير حقيقت الهي از يكديگر پيشي گرفتند و با جانفشاني و رشادت هاي خود در راه رسيدن به ارزش هاي والاي معنويت گام هاي بلند برداشتند.

وی تأکید کرد: شهدا سند هویت نظام اسلامی هستند و اگر رشادت و جانفشانی آنان نبود هیچگاه عظمت و استقلال این کشور پدید نمی آمد و ملت ایران همواره باید قدردان شهدا باشند.

بسیج از مقام و منزلت بالایی برخوردار است

محمودی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، دشمنان نظام اسلامی با تمام امکانات به جنگ با ملت ایران پرداختند و مردم ایران با تکیه بر تفکر بسیجی توانستند همه مستکبرین را شکست دهند.

امام جمعه ورامین افزود: بسیج و بسیجی از مقام و منزلت خاصی برخوردار است و اگر بسیجیان بخواهند این منزلت حفظ شود باید به وظائف خود به خوبی عمل کنند.

وی اضافه کرد: بسیج حق بزرگی گردن همه ما دارد و باید با شناخت درست و صحیح قدردان وجود بسیج و بسیجیان باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ورامین یادآور شد: اگر به خوبی بنگریم می بینیم که شهدا ماندند و خواهند ماند و صدام و امثال صدام به چه سرنوشت ننگینی دچار شدند.

محمودی گفت: امروز کشور ایران در اوج امنیت و آسایش قرار دارد و وقتی که ما به کشورهای همسایه که هر روز در آن بمب گذاری و کشتار صورت می گیرد نگاه می کنیم، متوجه خواهیم شد که از چه نعمت باارزشی برخوردار هستیم.

این مسئول بیان داشت: شهید گلعباسی از شهدای سال 57 است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در راه مبارزه با رژیم پهلوی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: همواره باید ملت ایران قدردان وجود پدران و مادران شهدا باشند، زیرا این عزیزان از بهترین سرمایه خود یعنی فرزندشان گذشتند تا ما در آسایش و امنیت زندگی کنیم.

امام جمعه ورامین افزود: شهدا کسانی هستند که با لبیک گفتن به فرمان رهبر و مقتدایشان از با ارزش ترین سرمایه انسانی که جانشان بود گذشتند، تا امروز جامعه در آسایش و امنیت کامل به سر ببرد و وظیفه ما در قبال خانواده معظم شهدا و یادگاران آنان بسیار سنگین است.

محمودی اضافه کرد: پدر شهید گلعباسی فرد بزرگوار و خوش اخلاقی بود و هیچگاه خنده از لبان وی نمی افتاد و به مسائل مذهبی نظیر نماز جمعه و خمس بسیار اهتمام داشت.

زندگی نامه شهید گلعباسی

گفتنی است شهید ابوالفتح گلعباسی در سوم تیر ماه ۱۳۳۹ در محله شاه حسین ورامین دیده به جهان گشود و از همان اوایل کودکی به طور منظم در جلسات و هیئات مذهبی شرکت می کرد.

تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رسانید و همزمان با اوج درگیری ها و جریانات انقلاب  ۱۳۵۷ در امتحانات تربیت معلم استان سمنان قبول شد ولی به علت شدت فعالیت هایش به ورامین بازگشت و به همراه دوستانش در تظاهرات ها و فعالیت های مخفیانه شرکت می کرد و در نهایت در یکی از همین فعالیت ها که بر علیه مسئولان دبیرستان مصطفی خمینی ( پهلوی سابق) انجام شد در اثر آتش سوزی در مدرسه به بیمارستان منتقل شد امّا به علت عدم رسیدگی لازم پس از چند روز در آبان ماه ۱۳۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مزار پاکش در حسینیه شاه حسین ورامین نورافشانی می کند.

این شهید بزرگوار در بخشی از وصیتنامه خود نگاشته است: بار خدایا تو را شکر می گویم که توفیق جهاد در راه خودت را به این بنده حقیر گنهکارعطا کردی و سپاس می گویم تو را که بعد از چندین ماه جهاد مرا به سوی خود خواندی و شربت شهادت را به این بنده رو سیاه خود نوشاندی. پروردگارا هرچند من در راه تو شته شدم ولی بار گناهانم بسیار سنگین است و عاجزنه از تو تقاضا دارم که بر من حقیر رحم کنی و شب اول قبر را بر من آسان گردانی. در پایان به امام خمینی می گویم: ای که وجودم از تو زده شد تا آخرین لحظه بر پیمان خود استوار ماندم.

کد خبر 2180339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha