۲۴ مرداد ۱۳۸۴، ۱۶:۲۵

در جلسه مسئولان عالي قضايي بررسي شد :

تدوين لايحه جامع حمايت از سرمايه گذاريهاي مشروع داخلي و خارجي

رييس قوه قضاييه در جلسه امروز كه با حضور مسئولان عالي قضايي برگزار شد ، بر حفظ امنيت سرمايه گذاري مشروع تاكيد و اظهار داشت : حرمت سرمايه گذاري و فعاليتهاي اقتصادي بايد حفظ و از هر چيزي كه اين حرمتها را خدشه دار مي كند ، مي بايست جلوگيري شود.

به گزارش خبرگزاري مهر ، در اين جلسه كليات مواد مربوط به جرائم اقتصادي بررسي و مقرر شد به منظور تعيين دقيق تخلفات و جرايم اقتصادي ، ضمانت اجراهاي مناسب و تدوين آيين و سازمان رسيدگي خاص با هدف حمايت قانوني از سرمايه هاي مشروع ، حق مشاركت آزاد در فعاليت هاي اقتصادي و رقابت آزاد و همچنين حمايت هاي كيفري و غير كيفري از سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي در اقتصاد و فعاليت هاي مديران اقتصادي ، لايحه اي جامع و فراگير تدوين شود.

در اين جلسه همچنين كليات مربوط به ماده اصلاح مقررات ثبت در خصوص توسعه صلاحيت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و دفاتر اسناد رسمي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

رييس قوه قضاييه در اين جلسه طي سخناني در خصوص قوانين آيين نامه ها و مقررات مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: اين قوانين و آيين نامه ها بايد طوري باشد كه هم زمينه هاي مفاسد را از بين ببرد و هم از فعاليت هاي اقتصادي سالم حمايت كند.

آيت الله هاشمي شاهرودي خواستار حمايت از سرمايه گذاران و فعاليت هاي اقتصادي سالم شد و افزود: رييس قوه قضاييه با اشاره به معرفي وزراي كابينه احمدي نژاد و با آرزوي توفيق براي رييس جمهور نسبت به اخذ اكثريت راي اعتماد نمايندگان به وزراي معرفي شده، گفت : اميدوارم دولت بعد از اخذ اكثريت آراء از نمايندگان همگام با ساير قوا خدمتگزار مردم باشد و بتواند نيازها و مطالبات واقعي مردم را در راستاي اهداف نظام جمهوري اسلامي  برآورده سازد.

آيت الله هاشمي شاهرودي در جلسه مسوولان عالي قضايي ، موضع گيري شجاعانه ملت و مسئولان ايران در قبال بحث  انرژي اتمي و عليه صحبتهاي تهديدآميز آمريكا و اسراييل را، نشانه اقتدار و همبستگي ملت ايران و موجب عقب نشيني استكبار از مواضع خود دانست و گفت: موضع گيري قاطع مسوولان نظام مخصوصا وزارت خارجه بازتاب بسيار خوبي در فضاي سياسي جهان داشته است.

رييس قوه قضاييه افزود: اين رويه همبستگي استكبار جهاني است كه مسائل روشن و حق مسلم و طبيعي كشور را با قلدري و خوي استكباري خود و برخلاف تمام قوانين بين المللي زير سوال مي برد و با توسل به عوام فريبي و شعارهاي دروغ سعي در پايمال كردن حق كشورها و دستيابي به منافع خود دارد.

کد خبر 218656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha