۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

انتشار «لک‌نت» امیرحسین یزدان‌بُد با طعم سیاسی

انتشار «لک‌نت» امیرحسین یزدان‌بُد با طعم سیاسی

امیر‌حسین یزدان‌بد از انتشار رمان تازه خود با عنوان «لک‌نت» با تم و مضمون سیاسی خبر داد.

امیر‌حسین یزدان‌بد در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار رمان جدید خود با عنوان «لک‌نت» خبر داد و گفت: رمان جدید من یک رمان سیاسی است که از تکنیک معما و رمز برای پیشبرد داستان خود بهره می‌برد.

وی افزود: این رمان بر مبنای یک نوع بسترسازی اسطوره‌ای و بر مبنای داستان رستم و سهراب نوشته شده است، ولی نگاهش، نگاهی سیاسی در سطح دیپلماتیک به ویژه در حوزه سیاست بین‌المللی در منطقه خاورمیانه است.

یزدان‌بد با اشاره به داستان این اثر گفت: داستان از ماجرای اعتراف من به عنوان نویسنده اثر شروع می‌شود که نشان می‌دهد بعد از اینکه درگیر یک رویداد شخصی می‌شوم، به مرور ماجراهایی مرا به درون خود می‌کشد و همین ماجرا داستان را به جلو می‌برد.

به گفته یزدان‌بد این رمان در سه کشور ایران، افغانستان و آذربایجان می‌گذرد و موضوع دخالت نیروهای بیگانه در حوزه‌های سیاست، فرهنگ و اقتصاد را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوال مهر در مورد اینکه چرا تم سیاسی را برای اثر جدید خود انتخاب کرده است، اظهار کرد: رمان سیاسی مقوله‌ای است که کمتر در ایران به آن توجه شده و کمتر نویسنده‌ای به تالیف اثری در این حوزه پرداخته است. از طرف دیگر ورود به این دست سوژه‌ها به نوعی دغدغه شخصی من نیز بود. واقعیت ماجرا این است که از ابتدای نوشتن این اثر هدفم نوشتن چنین رمانی با این نوع تم نبود، اما خب ساحت فکر من را به سمت این مضمون برد که با روحیه و اطلاعات من چندان بی‌ارتباط نیست.

این نویسنده تاکید کرد: به طور معمول، وقتی صحبت از رمان سیاسی می‌کنیم، به یاد رمان‌هایی می‌افتیم که در موضوع جنبش چپ و مشکلات و مسائل مرتبط با آن بحث می‌کند، اما من در این رمان به طور مشخص روی بازی‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه متمرکز شده‌ام.

رمان «لک‌نت» از سوی نشر افق منتشر شده است.

امیر‌حسین یزدان‌بد متولد سال 1356 تهران است. از دیگر آثار او می‌توان به مجموعه داستان «پرتره مرد ناتمام» اشاره کرد که در سال 88 توسط نشر چشمه منتشر شد و جایزه گام اول را در سال 1389 برای نویسنده آن به ارمغان آورد.

کد خبر 2187829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha