به گزارش خبرنگار مهر، در یادداشت راست گفتار آمده است:
نامه آقای حامد بهداد را در پاسخ به مصاحبه خودم در خصوص وضعیت بد اقتصادی سینما خواندم. هرچند بنا نداشتم به چنین مطالبی پاسخ دهم اما از آنجا که ایشان نام بعضی از فیلمهای من را آوردهاند و به اعتبار تنها "اسمشان" آنها را از بهشت برین هنر بیرون انداختهاند، لازم است یادآوری کنم که در این فیلمها هنرمندان بزرگی بازی کردهاند که نه تنها از بازی در این آثار ناراحت نیستند بلکه آن را مایه فخر و مباهات خود میدانند.
هنرمندانی چون جمشید مشایخی، ماهایا پطروسیان، فرهاد آئیش، همایون ارشادی، پارسا پیروزفر، محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی، مریم سعادت، مهناز افشار، طناز طباطبایی، بهاره رهنما، شقایق فراهانی، شیلا خداداد، فرخ نعمتی و صدها بازیگر دیگر که نیاوردن نام عزیزشان تنها به خاطر خودداری از اطاله کلام است و فقط به پاس حرمت آنان این چند سطر را قلمی میکنم:
اگر بنا باشد که تنها با آوردن نام فیلمی آنرا محکوم کنیم، بیگمان سازندگان فیلمهای "حسنکچل" و "داییجان ناپلئون" هم از دایرهالمعارف آقای بهداد بیرون میافتند و چه بهتر!
نوشتهاند که با شنیدن نام فیلمهای من بیاختیار یاد فیلمهای خاصی میافتند، توصیه میکنم ایشان نه فیلمهایی چون "نقاب" و "چک" از ساختههای اینجانب، بلکه همان فیلمهایی را که نام آوردهاند ببینند تا اقلاٌ الفبای بازیگری و از جمله اخلاص و عشق به مخاطب را از آنها یاد بگیرند.
مزرعه هنر جالیز خیار نیست، سینماتوگراف قرار است آدم تربیت کند که...
کاظم راست گفتار کارگردان سینما چند روز پیش در گفتگویی رسانهای عنوان کرد "مثلا وقتی بازیگری مثل حامد بهداد برای 3 روز بازی در فیلم ما تقاضای دستمزد 180میلیون تومانی دارد پس پیشکسوتان و صاحب نظران باید چقدر بگیرند و اگر واقعا همه اینقدر حقوق بگیرند در کدام سینماها باید این فیلم را اکران کرد که فقط یک میلیارد بازگشت سرمایه برای دستمزد عوامل داشته باشد. به اعتقاد من این درخواست ها ناشی از اقتصاد بیمار صنعت سینمای ما و نابسامانی نظارت حقوقی بر این سینماست وگرنه شخصی با ابعاد کیفیتی حامد بهداد با اثبات انسان کامل بودنش هم فقط 150میلیون تومان دیه میگیرد و این تقاضای قیمت برای بازی به هیچ وجه معقول نیست".
در پاسخ به این گفتگو حامد بهداد در یادداشتی پاسخ این مطلب را داد.
در بخشی از مطلب بهداد آمده بود: اصولاً بازیگران کارهای خوب را اصطلاحاً سفید امضا میکنند و کارهای ضعیف را به بهانههایی رد می کنند. در کارنامه کاری بنده نقاط ضعیفی دیده میشود که میل ندارم به تعداد آنها اضافه کنم. این درست که شیوههای مودبانهتری برای رد درخواست به فیلمسازانی چنین وجود دارد اما من معتقدم هر فیلمساز ضعیفی حق آن دارد که نظر واقعی مرا درباره کار خویش بداند....
نظر شما