۷ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۴

طرح" ده مجلس - ده مقتل" در مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود

طرح" ده مجلس - ده مقتل" در مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند – خبرگزاری مهر: معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح "ده مجلس - ده مقتل" همزمان با دهه آخر صفر در 10 مسجد محوری این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا نخعی پور، در مراسم یادواره سرداران شهید مسجد باقر العلوم (ع) بیرجند، اظهارداشت: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اقدامی ارزشمند همزمان با دهه آخر صفر طرح "ده مجلس و ده مقتل" با محوریت یاد بود شهدای محله را در سراسر کشور برگزار می کند.

وی با بیان اینکه برای استان ها سهمیه ای به منظور برپایی این طرح اعلام شده است، افزود: سهم خراسان جنوبی برگزارای این طرح در 10 مسجد محوری استان است.

معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسات تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء است.

نخعی پور بزرگداشت یاد و خاطره شهداء را پشتوانه محکمی در عرصه های بین المللی بویژه انرژی هسته ای دانست و بیان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ نبوی، علوی و حسینی در جامعه بویژه در بین قشر جوان می تواند در تحقق این امر نقش بسزایی داشته باشد.

مسئول امور روحانیون اداره کل زندان های خراسان جنوبی نیز با اشاره به فرارسیدن سالگرد حماسه 9 دی، گفت: این حماسه فرهنگ شهادت و ایثار و اطاعت از ولی فقیه را در جامعه احیاء کرد.

حجت الاسلام محمد سنجری، با اشاره به ویژگی های شهداء در جبهه های دفاع مقدس، اظهارداشت: فضای جبهه و سنگرها مملو از عبودیت و بندگی بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهداء یک ساعت قبل از اذان صبح با آب سرد و بعضا شکستن یخ برای اقامه نماز شب و راز و نیاز با خدا وضو می گرفتند، بیان کرد: نماز و عبودیت حرف اول جبهه ها بود.

مسئول امور روحانیون اداره کل زندان های خراسان جنوبی رضایت مندی رزمندگان از خداوند تبارک و تعالی را به عنوان ویژگی و شاخصه دیگر شهداء در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: علی رقم تمامی کمبود های تجهیزاتی و جنگی رزمندگان و حمله های ناگهانی دشمن تابن دندان مسلح بعثی، رزمندگان از روحیه را به جهت هدف والای تقرب الهی بهره مند بودند.

حجت الاسلام سنجری بهره گیری تمام از فرصت جبهه و جهاد را سومین ویژگی بارز شهداء یاد و تاکید کرد: بسیاری از شهداء دوران دفاع مقدس علی رقم جوانی با خلق حماسه ای بی نظیر محور تمامی حرکت ها و جنبش های حق مدار و آزادی خواه شدند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یاد آورشد: اطاعت از ولی فقیه زمان پیام مشترک و آخرین سخن شهداء بود.

مسئول امور روحانیون اداره کل زندان های خراسان جنوبی با اشاره به حماسه 9 دی ماه در سال 88، خاطرنشان کرد: خلق این حماسه به معنی احیاء شهادت و دین در جامعه و دفاع از ارزش های انقلاب و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده 26 شهید مسجد امام باقرالعلوم (ع) بیرجند تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2203454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha