۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال/

صبا اولین بار در قم سپاهان را شکست می‌دهد/ ابراهیمی تنها محروم صبا در هفته 21

صبا اولین بار در قم سپاهان را شکست می‌دهد/ ابراهیمی تنها محروم صبا در هفته 21

قم - خبرگزاری مهر: تیم فوتبال صبای قم به دنبال کسب اولین پیروزی خود در دیداری خانگی 6 فصل اخیر لیگ برتر فوتبال برابر سپاهان اصفهان صف آرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، از سال 1387 که تیم صبا به عنوان نماینده فوتبال قم در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود تا کنون این تیم نتوانسته در دیدارهای خانگی خود در ورزشگاه یادگار امام قم برابر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان پیروز شود.

دو تیم از هشتمین دوره لیگ برتر تا پایان لیگ دوازدهم در پنج بازی که در قم با یکدیگر داشته اند نتیجه ای بهتر از تساوی کسب نکرده اند و نه صبا طعم پیروزی را چشیده و نه تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در قم موفق به شکست صبای قم شده است.

ششمین رویارویی صبا و سپاهان در قم

حالا نوبت به ششمین رویارویی صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در ورزشگاه یادگار امام قم رسیده و باید منتظر پایان بازی روز شنبه 14 دی ماه دو تیم ماند و دید که بعد از شنیده شدن سوت تورج حق وردی داور این مسابقه، چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

البته تیم صبای قم یک بار در چارچوب بازی های جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور در قم موفق به شکست تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان شده است، در این دیدار که در سال 1389 از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه یادگار امام قم به انجام رسید، صبا با مربیگری رسول کربکندی تیم سپاهان با هدایت امیر قلعه نویی را با تک گل محسن بیاتی نیا شکست داد و به مرحله یک چهارم جام حذفی صعود کرد تا بعد از عبور از سد مس کرمان راهی دیدار نیمه نهایی شود.

اختلاف 6 پله ای سپاهان و صبا در جدول لیگ برتر

با توجه به وضعیت فعلی جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور،‌ جدال صبای قم با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان یکی از حساس‌ترین بازی‌ هفته ششم از دور برگشت مسابقات لیگ برتر است که مرفاوی و شاگردانش تلاش می‌کنند صبا با ارائه بهترین بازی‌ خود از این بازی سه امتیاز را به دست بیاورد.

در حالی که این بازی یازدهمین بازی صبا در خانه خود برابر رقبای لیگ برتری است، نگاهی به وضعیت فعلی تیم فوتبال صبای قم در آستانه دیدار حساس با تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بیانگر غیبت مهره اصلی این تیم در بازی مقابل شاگردان زلاتکو کرانچار است.

تیم فوتبال صبای قم در این دیدار حساس خانگی در حالی به مصاف تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان می‌رود که هم‌اکنون 6 پله پائین‌تر از شاگردان کرانچار در مکان دوازدهم ایستاده و سپاهانی ها نیز در حالی که 33 امتیاز کسب کرده اند با در مکان ششم جدول جای دارند.

غیبت هافبک دفاعی صبا به دلیل سه اخطاره شدن

تیم فوتبال صبای قم در این دیدار سخت داخل خانه در حضور تماشاگران قمی که بازی سختی برای آنها در مقایسه با دیگر دیدارهای خانگی مقابل رقبای لیگ برتری محسوب می‌شود، ابوالفضل ابراهیمی هافبک اصلی و تأثیرگذار خود در بازی‌های گذشته را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

ابراهیمی که در لیگ دوازدهم به عضویت صبای قم در آمد و با بازی‌های خوب خود یکی از مهره های کلیدی صبا به شمار می رود، در دیدار هفته بیستم لیگ برتر که در تبریز برابر تیم گسترش فولاد این شهر برگزار شد از غلامرضا جباری داور آن بازی کارت زرد گرفت و به همین دلیل سه اخطاره شد تا دیدار هفته ششم از نیم فصل دوم لیگ سیزدهم تیم صبای قم با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان را از دست بدهد.

جدال با سپاهان یازدهمین بازی خانگی صبا در لیگ سیزدهم

با این حال عبدالصمد مرفاوی در این مسابقه خانگی نگران مصدومیت بازیکنان تیمش نیست و امیدوار است بتواند امتیازات از دست رفته از دیدارهای خانگی هفته های قبل را در هفته بیست و یکم لیگ برتر باشگاه های کشور که به مراتب حساسیت‌های بیشتری نسبت به بازی‌های قبل این تیم دارد، جبران کند.

مسابقه حساس تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در هفته ششم دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس، از ساعت 15 عصر شنبه چهاردهم دی ماه به میزبانی تیم فوتبال صبای قم در حالی در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود در حالی که صبای قم تیم 19 امتیازی و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان تیم 33 امتیازی جدول رده‌بندی مسابقات این فصل لیگ برتر هستند.

باید 3 امتیاز خانگی برابر سپاهان را در قم حفظ کنیم

مربی تیم فوتبال صبای قم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه در خانه خودمان بازی می‌کنیم باید سه امتیاز خانگی برابر سپاهان اصفهان را در قم حفظ کنیم.

ناصر بختیاری زاده با اشاره به بازی این هفته تیمش برابر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه بازیکنان صبا از روحیه و آمادگی بسیار بالایی برخوردارند و امیدوارم در بازی با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بتوانیم نتیجه خوبی به دست بیاوریم.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برخلاف صبای قم جزو تیم‌های بالانشین جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال است و آنها این انگیزه را دارند که خود را به صدر جدول برسانند در حالی که ما می خواهیم سه امتیاز را بگیریم تا از انتهای جدول جدا شویم.

مربی تیم فوتبال صبای قم تاکید کرد: بر همین اساس بازی هفته بیست و یکم صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان می‌تواند دیدار سختی برای هر دو تیم باشد، اما تیم ما باید این بازی خانگی را ببرد تا شرایط‌ خود در جدول لیگ برتر بهتر از قبل کند.

مربی تیم فوتبال صبای قم در پاسخ به این سئوال که آیا صبای قم در این دیدار محکوم به برد است؟ یادآور شد: به نظر من نباید اینگونه گفت، زیرا به هر حال خاصیت ورزش فوتبال این است که نتیجه در آن مشخص نیست و باید برای موفقیت تا آخرین لحظه تلاش کرد.

یک اشتباه در لحظات پایانی

وی یادآور شد: ما در بسیاری از بازی‌های این فصل تا آخرین لحظات یا از حریفان پیش بودیم یا نتیجه مساوی گرفته بودیم اما یک اشتباه در لحظات پایانی موجب شد تا در بیش از هفت مسابقه این فصل امتیازات ارزشمندی را از دست بدهیم اما اکنون با تجربه شده ایم و صد در صد شرایط نسبت به گذشته فرق می کند.

بختیاری زاده عنوان داشت: در فاصله 10 هفته به پایان بازی های لیگ برتر نمی‌توان هیچ تیمی را خیلی ضعیف یا قوی برشمرد زیرا در این شرایط که برخی تیم‌ها به دنبال قهرمانی هستند و بعضی دیگر برای جدایی از انتهای جدول تلاش می‌کنند قطعا تمام تیم‌ها می‌توانند یقه همدیگر را بگیرند، اما با توجه به اینکه در خانه خودمان بازی می‌کنیم باید این سه امتیاز خانگی را بگیریم.

وی ادامه داد: ما در نیم فصل دوم برابر حریفان خود بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتیم اما متاسفانه نتیجه لازم را نگرفتیم ولی امیدوارم این بازی‌های خوب برای ما از دیدار حساس هفته بیست و یکم با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با امتیاز همراه شود.

مربی تیم فوتبال صبای قم تأکید کرد: صبای قم تیم ریشه‌دار و از باشگاه‌های قدیمی فوتبال ایران است که امسال به طور ناخواسته با مشکل مواجه شده ولی یقین بدانید که این تیم به لیگ دسته اول سقوط نمی کند و هفته به هفته بهتر از قبل خواهد شد.

 

کد خبر 2206665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha