۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶

سومین همایش «بررسی نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف» آغاز شد

سومین همایش «بررسی نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف» آغاز شد

سومین همایش «بررسی نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف» صبح امروز 14 دی ماه در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «معصومه فرزانه» مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: زنان کشورما، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پا در عرصه ای گذاشته اند که حضرت فاطمه الزهرا (س) را به عنوان الگو در تمام ابعاد زندگی قرار دادند.

وی گفت: زنان ما در این سه دهه در هر عرصه ای که حضور داشتند، نقش ماندگار و جاویدانی از خود به جای گذاشتند که عرصه دفاع مقدس و علم از جمله آن است.

فرزانه تأکید کرد: زنان نیمی از پیکره جامعه هستند اما از لحاظ فرهنگ سازی و نقش موثر آنها، در تمامیت جامعه آنها مسئولیت سنگینی به عهده دارند.

وی گفت: این همایش در تالار وحدت با حضور فرهیختگان، خواهران مبلغ و اساتید حوزه و دانشگاه در حال برگزاری است.

فرزانه راه اندازی دبیرخانه، کارگروه های اجرایی، فرهنگ، کمیته مدعوین و علمی و پژوهشی را از جمله اهداف سومین همایش عنوان کردو اظهار داشت: کارگاه های آموزشی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در آستانه هفته وقف با همکاری حوزه علمیه برگزار شد.

وی مشارکت نخبگان حوزه و دانشگاه را در همایش یادآور شد و گفت: در این همایش از 14  بانوی واقف و تأثیرگذار در عرصه ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف تجلیل می شود.

فرزانه دیدار با برخی از واقفین خیراندیش از جمله مرضیه حدیده چی دباغ را یادآور شد: در سال جاری نیز پنج کتابچه با عنوان نقش بانوان واقف در توسعه مشارکتهای اجتماعی، وقف و جایگاه آن در سیره حضرت زهرا(س)، نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف، جایگاه بانوان واقف در فرهنگ و تمدن انقلاب اسلامی، آسیب شناسی موانع ترویج وقف در جامعه زنان منتشر خواهد شد.

همچنین در خبر دیگری از این سازمان آمده است: همزمان با برگزاری سومین همایش «بررسی نقش زنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف»، سازمان اوقاف و امور خیریه از مرضیه حدیده چی دباغ، قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی به عنوان واقف تقدیر می کند.

کد خبر 2207121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha