۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۰۵

یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد

یادواره شهدای فرهنگی آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد

بروجرد - خبرگزاری مهر: یادواره 40 شهید فرهنگی آموزش و پرورش بروجرد با حضور مسئولان آموزش و پرورش بروجرد، حلقه های صالحین و خانواده های شهدا در کانون شهید رجایی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه ظهر دوشنبه در این مراسم در کانون شهید رجایی بروجرد اظهار داشت: هیچ داستان و سرگذشتی به اندازه شهید و شهادت در ایران ذهن آدمی را به خود مشغول نکرده است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به اهمیت فرهنگ شهادت افزود: شهادت را باید در دیوان عشق پیدا کرد و رمز ماندگاری شهیدان عاشق در درگاه الهی است.

وی تصریح کرد: شهیدان برای رضایت پروردگار و رسیدن به معشوق واقعی از جان و مال خود گذشتند و نام آنان تا ابد ماندنی خواهد بود.

مسئولان نسبت به رفع مشکلات خانواده های شهداءتلاش کنند

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: امروز وظیفه همگان ترویج فرهنگ شهادت وایثار بوده و بر مسئولان واجب است نسبت به رفع مشکلات خانواده های شهدا تلاش کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: همچنین آموزش و پرورش وظیفه دارد در پرورش دانش آموزان برای فراگیری فرهنگ شهادت تلاش کرده تا نسلهای فعلی و آینده جامعه از این فرهنگ غنی و  ماندگار دور نشوند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: خانواده های شهدا حق بزرگی بر گردن آحاد مختلف جامعه دارند و متولیان امر می بایست با تدوین برنامه های گوناگون فرهنگی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا  و حفاظت از ارزشهای دفاع مقدس و...دین خود را نسبت به شهیدان والا مقام ادا کنند.

زنده نگه داشتن یاد شهدا مایه برکت در تمام مسائل جامعه است

فرج اله شاهوردی زاده مدیر آموزش و پرورش بروجرد نیز در یادواره 40 شهید فرهنگی آموزش وپرورش در کانون شهید رجایی بروجرد افزود: زنده نگه داشتن یاد وخاطر شهداء مایه خیر و برکت در جامعه بوده وحفظ حرمت خون آنان سعادتی برای آحاد جامعه ایران است.

وی تصریح کرد: با ذکر نام شهدا بی اختیار به یاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افتاده و متوجه می شویم شهیدان دوران دفاع مقدس دنباله رو امام خود بوده اند.

شاهوردی زاده با بیان اینکه شهدا برای همیشه ماندگار هستند ادامه داد: نام و یاد شهیدان تا همیشه باقی خواهد ماند و این ما هستیم که امروز به این یادواره ها نیاز داریم.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد یادآور شد: مفهوم و خروجی کلی وصیت نامه های شهدای دوران دفاع مقدس تجلی ولایت پذیری و اطاعت آیندگان از ولایت فقیه است.

کد خبر 2209230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha