۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۰

پورحیدر عنوان کرد:

نصب دستگاه ایکس‌ری کانتینری در گمرک بوشهر/ نصب سامانه هوشمند ورود و خروج کالا

نصب دستگاه ایکس‌ری کانتینری در گمرک بوشهر/ نصب سامانه هوشمند ورود و خروج کالا

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرکات استان بوشهر از نصب دستگاه ایکس‌ری کانتینری در گمرک بوشهر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد پورحیدر صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجام کارهای گمرکی به صورت الکترونیکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر 80 درصد برنامه‌های گمرک استان بوشهر به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی تحقق گمرک الکترونیک بر اساس خط مشی گمرک جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم گمرک عنوان کرد و افزود: اظهار از راه دور نیز به زودی اجرا می‌شود و این طرح به منظور ثبت مشخصات و اسناد حمل و خرید به صورت از راه دور به صورت سیستمی طراحی شده است و افراد در دفتر کارشان می‌توانند عملیات ثبت را انجام دهند.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر ادامه داد: همچنین سامانه هوشمند ورود و خروج کالا به صورت پایلوت در استان بوشهر انجام شده است و به صورت سیستماتیک با سازمان بنادر و دریانوردی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شرایط لازم برای تکمیل اجرای سامانه هوشمند ورود و خروج کالا، بیان داشت: سازمان حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر نیز به این سیستم متصل می‌شود تا ورود و خروج کالا به استان بوشهر به صورت کاملا هوشمند و سیستماتیک اجرا شود.

افزایش 53 درصدی صادرات استان بوشهر

پورحیدر در ادامه به دیگر تلاش‌های صورت گرفته برای تجهیز گمرکات استان بوشهر به فناوری ها و تجهیزات نوین اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دستگاه ایکس‌ری کانتینری خریداری شده و به زودی نصب خواهد شد.

وی از واگذاری جزیره نگین به بخش خصوصی در سه فاز خبر داد و گفت: این مجتمع دارای  443 هکتار مساحت است که به زودی به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ملحق می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از صادرات 880 هزار تن کالا به ارزش 440 میلیون دلار طی 9 ماه اخیر خبر داد و افزود: میزان صادرات استان بوشهر طی 9 ماه اخیر 53 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: 860هزار تن کالاهای صنعتی شامل محصولات پتروشیمی، لوله چدنی و سیمانطی 9 ماه اخیر از گمرکات استان بوشهر صادر شده است که معادل 94 درصد کل صادرات استان است.

کد خبر 2216745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha