۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۸

آیت‌الله حسینی بوشهری:

مهمترین گزینه ما در مقابل گزینه نظامی دشمن امدادهای الهی است

مهمترین گزینه ما در مقابل گزینه نظامی دشمن امدادهای الهی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: مهمترین گزینه ما در مقابل گزینه نظامی دشمن امدادهای الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح سه شنبه در اجتماع مردم بوشهر در راهپیمائی 22 بهمن اظهار داشت: پس از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی شاهدیم که مردم همچون گذشته پرقدرت و با صلابت وارد صحنه شده‌اند و وفاداری خود را به امام راحل، رهبر انقلاب و شهدا اعلام کرده‌اند.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم در این راهپیمائی، اضافه کرد: امروز دنیا شاهد عظمت ملت ایران در مقابل بیگانگان است و امروز شما کاری بزرگ کردید که دنیا را در بهت و ناباوری فرو برد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان تصریح کرد: قرآن می‌گوید که همواره باید به یاد نعمت‌های که دارید باشید و باید بدانیم که خداوند نعمت‌های بسیار زیادی را به ما داده است که یکی از این نعمت‌ها این است که دشمنان می خواستند مردان و زنان و جوانان و استقلال و آزادی و خودباوری را از ما بگیرند ولی خدای بزرگ مثل همیشه نعمتی بزرگ به ما دادند که این نعمت بزرگ انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: برای نگهداشتن و حفاظت از این نعمت بزرگ خداوند دستور می‌دهد که باید برنامه آینده ما باشد این است که باید از خدا پروا داشته باشید نه از کس دیگر و باید بر خدا توکل کنیم و ملتی که بر خدا تکیه می‌کند پیروز است و آینده بهتری دارد.

انقلاب اسلامی ما ریشه در بعثت پیامبر اکرم(ص) دارد

آیت‌الله حسینی بوشهری به نحوه شکل‌گیری انقلاب‌ها در جهان اشاره کرد و افزود: انقلاب‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد خارج از این سه شکل نیست؛ انقلاب‌هایی که با هدف بهبود وضعیت اقتصادی مردم روی می‌دهد مانند انقلاب در بلوک شرق، انقلاب‌هایی که برای آزادی فردی و گروهی شکل می‌گیرد و دسته سوم انقلاب‌هایی که مانند انقلاب پیامبران الهی و به ویژه حضرت محمد(ص) روی می‌دهد.

وی تاکید کرد: انقلاب‌های نوع سوم که انقلاب ما هم برگرفته از آن است بر اساس بعد معنوی بوده است و جامعه از بعد اخلاقی رشد یافته است و انقلاب اسلامی ما ریشه در بعثت پیامبر اکرم(ص) دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه رشد و تعالی انسان از مهمترین برنامه‌های انقلاب ما بوده است، بیان داشت: وقتی در جامعه‌ای شاهد رشد و تعالی و تربیت انسان باشیم، فرهنگ و اقتصاد و سیاست جامعه نیز به تناسب آن رشد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که فقط اقتصاد رشد کرده باشد جامعه در اوج سقوط خواهد بود و انقلاب اسلامی ما بر اساس تعالی انسانی شکل گرفت و انقلابی دینی بود و اهداف ما الهی بود.

کسی نمی‌تواند برای خود در این انقلاب سهمی تعیین کند

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در پرتو حضور آگاهانه مردم شکل گرفت و کسی نمی‌تواند برای خود در این انقلاب سهمی تعیین کند و همه اقشار حضور یافتند و نقش‌آفرینی کردند و در حالی که گفته می‌شد که نیایید تا کشته نشوید، هر چه تهدیدها بیشتر می‌شد بر ایمان مردم افزوده می‌شد.

وی به استقامت و پایداری ملت ایران در زمان پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و کشت و کشتارهای رژیم پهلوی را یادآور شد و گفت: در روز 21 بهمن نیز حکومت نظامی اعلام کردند و گفتند که به صحنه نیایید ولی مردم به صحنه آمدند و نترسیدند و پیروزی را در آغوش گرفتند.

دهه فجر و 22 بهمن مانند روز عید قربان، عید فطر و عید غدیر است

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: دهه فجر و 22 بهمن مانند روز عید قربان، عید فطر و عید غدیر است.

وی ادامه داد: عید قربان است چون که مردم فرزندان خود را مانند حضرت ابراهیم که حضرت اسماعیل را برای قربانی برد، به صحنه فرستادند، عید فطر است چون مانند ماه رمضان که پس از گذشتن از سختی عید می‌گیریم ملت ایران هم پس از سال‌ها سختی جشن گرفتند و عید غدیراست چون در این روز با ولی فقیه زمان بیعت کردیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه 22 بهمن ماه مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است، ادامه داد: انقلاب ما اسلامی بود و شائبه‌ای در آن نیست و در برخی موارد که شائبه‌ای وجود داشت، افرادی چون شهید مطهری اجازه حرکت را نمی‌دادند و بر اسلامی بودن این انقلاب تاکید داشتند.

در انقلاب به برخی اهداف رسیده‌ایم ولی هنوز کارهای زیادی داریم

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ایران تا کنون به برخی اهداف مورد نظر رسیده‌ایم ولی هنوز کارهای زیادی داریم.

وی خاطرنشان ساخت: مردم ایران اسلامی رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی را حاکم کرد، دست بیگانه از نفت و ثروت و اقتصاد ما قطع شده است و باید تلاش کنیم تا ارزش‌های اسلامی را در جامعه برپا کنیم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان تاکید کرد: کشورهای اسلامی به عنوان یک الگو به ما نگاه می‌کنند و هر چه به اسلام پایبندتر باشیم در فضای بیداری اسلامی نیز تاثیرگذارتر خواهیم بود.

لزوم تلاش برای حفظ ارزش‌هایی که برای آن انقلاب کردیم

وی بر لزوم تلاش برای حفظ ارزش‌هایی که برای آن انقلاب کردیم تاکید کرد و بیان داشت: همه شخصیت‌های نظام به شما مردم افتخار می‌کنند و باید تا آخر این قضایا را دنبال کنیم و از دستاوردهای این نظام و انقلاب صیانت کنیم؛ این انقلاب با نام خدا و حمایت مردم شروع شد و همینطور نیز باید ادامه می یابد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: در طول هفته‌های گذشته شاهد بودیم که دشمنان یاوه‌گوئی‌هایی کردند و خواستند ملت را تحقیر کند و در برخی موارد نیز از روی میز بودن گزینه نظامی حرف زدند.

گزینه روی میز ما اعتبار امام و رهبری است

وی تصریح کرد: اگر می‌گوئید گزینه نظامی روی میز است ملت ایران هم با تمام وجود مقابل شما ایستاده است؛ گزینه روی میز ما اعتبار امام و رهبری است؛ گزینه نظامی ما خون شهدا و رشادت‌های ملت ایران است که هشت سال جانانه جنگ را اداره کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: گزینه روی میز ما جانبازان و رزمندگان و پیشرفت‌های ما و مهمتر از همه امدادهای غیبی الهی است که بالاترین گزینه روی میز است.

وی خاطرنشان ساخت: آنها امروزه بی خود فریاد و عربده می‌کشند و تنها می‌خواهند دل اسرائیل و دوستانشان در منطقه را خوش کنند و بگویند که کم نیاورده‌ایم که این موضوع بیانگر عجز آنها است و آنها در مقابل این ملت جرات نفس کشیدن را نخواهند داشت.

کد خبر 2234219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha