۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۲۸

رحمانی:

مردم گیلان از نظر اقتصادی و گردشگری وابستگی شدید به منابع طبیعی دارند

مردم  گیلان از نظر اقتصادی و گردشگری  وابستگی شدید به منابع طبیعی دارند

رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: مردم این استان زیبایی شمالی از نظر اقتصادی و گردشگری وابستگی شدید به منابع طبیعی دارند.

رحمت الله رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گیلان یک تابلوی نقاشی بسیار زیبایی است که متر به مترش قابلیت گردشگری دارد.

وی همچنین از فعالیت دو کمیسیون  ماده 31 و 32 با هدف واگذاری عرصه به طرح های گردشگری و صنعتی در استان خبر داد و اظهارداشت: استاندار رئیس و امور اراضی دبیر این کمیسیون است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در چند سال اخیر  افزون بر 140 طرح گردشگری و صنعتی در این کمیسیون ها بررسی شده که نیمی از این طرح ها مربوط به گردشگری بوده است.

رحمانی اذعان داشت: مناطق نمونه گردشگری که در استان از سوی هیئت دولت به تصویب رسیده است واگذاری عرصه در برخی از این مناطق بر اساس قانون و مقررات مطلقا ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: واگذاری عرصه هایی همچون طرح های جنگلداری، پارک های جنگلی، جنگل های دست کاشت و غیره  مطلقا ممنوع است.

وی افزود: علی رغم تمامی این ممنوعیت ها برخی از عرصه های طبیعی استان را می توان در قالب ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع به بخش های خصوصی  و دولت واگذار کرد.

رحمانی بیان داشت:  عرصه های که تاکنون در استان واگذار شده است شامل پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی، قلعه رودخان، عسکر آباد دهکا، لونک، سیاداران و قرق تالش است.

وی ادامه داد: گیلان با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی، تفریحی و نیز آب و هوایی دلپذیر  و جنگل های سرسبز مکان مناسبی برای سفر گردشگران است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان افزود:  این استان زیبایی شمالی به دلیل پتانسیل بالای گردشگری همه ساله میزبان مسافران داخلی و خارجی است.

وی همچنین بر لزوم حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی استان تاکید کرد و یادآورشد: توسعه گردشگری از قابلیت های با ارزش و حائز اهمیت گیلان است و این توسعه مبنایی برای پیشرفت همه جانبه استان به شمار می رود.

کد خبر 2235697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha