۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷

حبیب نژاد:

سالانه 70 میلیون قوطی کنسرو ماهی در مازندران تولید می شود

سالانه 70 میلیون قوطی کنسرو ماهی در مازندران تولید می شود

بابلسر - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات مازندران گفت: در حال حاضر سالانه 70 میلیون قوطی کنسرو ماهی در استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

حسن حبیب نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: صنایع شیلاتی در قبل از انقلاب نداشتیم اما بعد از انقلاب تا امروز حدود 27 واحد صنایع شیلاتی اعم از کنسرو ماهی ، بسته بندی ماهی و آرد ماهی را در استات داریم که سالیانه 70 میلیون قوطی کنسرو ماهی را تولید می کنیم و به بازار مصرف می دهیم.

وی اظهار داشت: همچنین ترویج روشهای نوین آبزی پروری از قبل پرورش ماهی در قفس ، پرورش ماهی خاویاری بعد از انقلاب در استان به وجود آمده است و صادرات آبزیان اعم از پرورشی و کیلکا در استان حدود 10 هزار تن است.

حبیب نژاد یادآور شد: 219 کیلو خاویار برای اولین بار در سال گذشته به خارج کشور صادر شده است.

وی گفت: پیش بینی ما برای صید ماهی و مجموعه تولیدات شیلاتی استان مازندران از مرز 90 هزار تن نیز عبور کند زیرا مازندران هم در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و هم در زمینه پرورش ماهیان سردآبی در کل کشور مقام اول را دارد.

مدیرکل شیلات مازندران یاآور شد: در قبل از انقلاب چیزی حدود هزار تن تولید آبزی پروری داشتیم و امروز این میزان به بالای 67 هزار و 700 تن رسیده است و ما در آن زمان ناوگان صید کیلکا نداشتیم و این نوع ماهی در حصر روسیه بود اما به برکت انقلاب دو بندر بابلسر و امیرآباد الان مخصوص این کار شده اند.

وی گفت: قبل از انقلاب در زمینه بازسازی ذخائر آبزیان دریای خزر هیچ گونه برنامه ای وجود نداشت اما امروز سالیانه بین 60 تا 70 میلیون قطعه انواع بچه ماهی سفید ، آزاد ، کپور و ماهی خاویاری را بصورت نیمه مصنوعی تولید و با هدف بازسازی ذخائر ماهیان استخوانی دریای خزر داریم.

کد خبر 2236194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha