۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۹:۴۸

چراغعلی:

حفاظت از محیط زیست در استان های شمالی تبدیل به یک نهضت عمومی شود

حفاظت از محیط زیست در استان های شمالی تبدیل به یک نهضت عمومی شود

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: تراژدی پسماندها و زباله ها امروز به شدت استان های شمالی را تهدید می کند و باید به همین دلیل حفاظت از محیط زیست در استان های شمالی تبدیل به یک نهضت عمومی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا چراغعلی عصر سه شنبه در اختتامیه برنامه پیک های طبیعت آستارا تا استرآباد اظهار کرد: حرکت این دو زوج شمالی در اقدامی نمادین بسیار پسندیده و قابل تحسین است چرا که موضوع پسماندها هم در نظر مردم و هم مسئولین بسیار مغفول مانده است و محیط زیست را در این سه استان تهدید می کند.

وی بیان کرد: من بنا برمسئولیت خود در این رابطه تمام تلاش خود را برای نشست های تخصصی با شوراهای شهر و شهرداری ها در موضوع مقابله با این معضل در استان اعلام می کنم و در بازدید های هفتگی خود نیز تلاش می کنم اولویت اول در خصوص صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست باشد

وی تصریح کرد: اگر قرار است که در حوزه محیط زیست و حفظ آن اتفاقی بیفتد حتمن باید سمن ها و تشکل های محیط زیستی به مسئولان دولتی کمک کنند وگرنه هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نم یدهد.

چراغعلی بیان کرد: شهرداری ها منابع درآمدی مشخصی دارند و اگر تشکل های ما در بخش حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بخواهند سهم خود را بگیرند باید پیگیر باشند چون شهرداری ها مشکلات و دغدغه های خاص خود را در امور شهری دارند و کمتر خود به مسائل محیط زیست توجه می کنند.

وی گفت: در طی سال های گذشته در صیانت از محیط زیست و فرهنگ حفظ محیط زیست نه تنها پیشرفتی در جامعه حاصل نشده است بلکه پسرفت هم داشتیم که باید با همکاری تشکل ها و مردم و حمایت مسئولان اقدامات بهتری انجام شود.

کد خبر 2239296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha