۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶

سعدالدین:

کروکی و اطلاعات مورد نیاز اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد

کروکی و اطلاعات مورد نیاز اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد

سمنان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سمنان گفت: لیست اماکن اسکان به همراه کروکی و اطلاعات مورد نیاز، لیست کشیک اصناف خدماتی و ... از طریق پایگاه های مستقر در ورودی و خروجی شهر به مسافران ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین صبح یکشنبه در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و تسهیلات سفر شهرستان سمنان به فرصت باقی مانده تا شروع سفر‌هاي نوروزي اشاره كرد و اظهار داشت: عبور مسافران و زائران از این شهرستان فرصت بزرگي براي معرفي فرهنگ و سنن و ارائه توانمندي‌هاي منطقه است كه بايد بتوانيم از اين فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.

وی، ايجاد فضا و خاطره‌اي خوش براي مسافران و خانواده‌هاي آنان در سمنان را زمينه حضور و توقف و اسكان درسفرهاي بعدي آنان دانست و گفت: زيبا سازي ونظافت عمومي شهر و حاشيه شهر سمنان بايد مد نظر دستگاه هاي متولي قرار گيرد و در زمينه ساماندهي زباله‌هاي شهري از قبل از شروع مسافرت‌ها بويژه در مسير اصلي عبور زائران و افزايش توليد زباله برنامه ريزي لازم صورت پذيرد.

فرماندار شهرستان سمنان، خدمت به زائران بارگاه رضوي را توفيقي الهي دانست و افزود: عبور بيش از 20 ميليون زائر از جاده‌هاي استان و شهرستان مي تواند بستر تحولي بزرگ در حوزه اقتصادي و فرهنگ شهرستان داشته باشد.

سعدالدین توجه به ريز‌ترين نيازهاي مسافران عبوري را نشان از توجه و احساس مسئوليت مسئولان به مسافران دانست و تصریح کرد: دعاي خير مسافري كه به هر دليلي در مسير مسافرت دچاره مشكلي مي شود و با مديرت صحيح و اسان مشكلش از سوي متوليان حل مي شود اجر و ثوابي دنيوي و اخروي خواهد داشت.

وی، يكي از بركات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را توجه به شخصيت و هويت ملت بزرگ ايران دانست و ادامه داد: خدمت به مردم و بويژه خدمت به مسافران و زائران آستان قدس رضوي تبديل به يكي از ارزش‌هاي مهم جامعه ايراني شده است.

فرماندار شهرستان سمنان گفت: این شهرستان از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین با بیش از 100 محل اسکان میزبان زائران امام رضا (ع) و مسافران نوروزی است.

سعدالدین از آمادگی این شهرستان برای اسکان مسافرین و زائرین حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) خبر داد و افزود: تاکنون 83 مدرسه، دو خانه معلم ، چهار بقاع متبرکه، چندین مسجد و هفت پایگاه اسکان نوروزی در حال آماده شدن است.

وی گفت: تعدادی روحانی نیز در این ایام در سه نوبت با اقامه نماز و حضور در خیمه معرفت آماده خدمت رسانی به مسافرین محترم هستند.

فرماندار شهرستان سمنان خواستار بررسی بیشتر نقاط قوت و ضعف توزیع سبد کالا در این شهرستان شد و گفت: نتیجه آن باید به فروشگاه های توزیع کننده سطح شهر اعلام شود.

سعدالدین افزود: برای جلوگیری از تردد و ازدحام و نیز صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، کلیه اجناس سبد کالا باید به صورت یکجا و کامل توزیع شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در برپایی نمایشگاه بهاره ارائه کرد و افزود: امسال نیز استقبال خوبی از طرف واحدهای صنفی خوشنام برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفته است.

مهدی یحیایی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب که در ایام سال تخلفی نداشته است مجوز لازم برای حضور ارائه شده است و جلوگیری از عرضه کالاهای فاقد طرح شبنم نیز در دستور کار است.

وی گفت: طرح نظارت بر قیمت و فروش کالا نیز از پانزدهم اسفند به مدت یک ماه و تا پانزهم فروردین با حضور بازرسان این سازمان همانند سنوات قبل انجام می شود.

مسئولان کمیته های چهارگانه ستاد شامل کمیته امنیت، اطلاع رسانی، امداد جاده ای و بهداشت و درمان، کمیته ایمنی راه ها و حمل و نقل، کمیته بازرسی، اسکان و ساماندهی مراکز خدماتی – کمیته ذخیره سازی، تامین و نظارت بر بازار نیز گزارشی از اقدامات به عمل آمده برای تعطیلات نوروزی و ایام پایانی سال ارائه و آمادگی خود را برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان سمنان را اعلام کردند.

کد خبر 2242306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha