۴ اسفند ۱۳۹۲، ۲۱:۰۷

در سطح استان سمنان؛

آموزش و پرورش سمنان موفق به کسب رتبه برتر امتحانات نهایی متوسطه نظری شد

آموزش و پرورش سمنان موفق به کسب رتبه برتر امتحانات نهایی متوسطه نظری شد

سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان با اشاره به کسب رتبه برتر امتحانات نهایی متوسطه نظری آموزش و پرورش سمنان در سطح استان، از تلاش های فرهنگیان این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان که در محل این مدیریت برگزار شد با اشاره به کسب رتبه 27 شهرستان سمنان در بین 713 منطقه آموزشی کشور و نیز مقام اول در استان سمنان اظهار داشت: کسب مقام اول امتحانات نهایی متوسطه نظری و فنی حرفه ای در این استان مرهون تلاش های فرهنگیان است.

وی با تاکید بر آموزش های لازم برای کیفی سازی نتایج و کسب رتبه های بهتر کنکور، از کلیه مربیان واحدهای آموزشی و اولیاء دانش آموزان که زمینه رشد و ترقی آینده سازان این مملکت را فراهم کرده اند قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان سمنان با بیان اینکه دانش آموزان مدارس استثنایی افرادی با نیازهای ویژه هستند اظهار داشت: تجهیزات و آموزش های لازم برای این قشر پرهزینه است و باید برای رفع مشکلات اقدام شود.

سعدالدین از مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان خواست تا مشکلات و درخواست های این مدارس را جمع بندی و به فرمانداری اعلام کند.

وی فعالیت کادر آموزشی در مدارس استثنایی را ستودنی خواند و اظهار داشت: تلاش برای آموزش به دانش آموزان استثنایی اجر و ثوابی اخروی دارد که آثار دعای این دانش آموزان و والدین آنان همواره پشتیبان و عامل دلگرمی و اشتیاق بیشتر خدمت به این دانش آموزان است.

 فرماندار شهرستان سمنان با تاکید بر اینکه برخی از عارضه های خدادادی آزمونی از سوی باری تعالی برای والدین و افرادی که مسئولیتی را می پذیرند است عنوان کرد: این دانش آموزان به عنوان مثال نابینا و ناشنوا یا معلولیت ذهنی و جسمی امانتی الهی و نعمتی از سوی باریتعالی برای ارائه خدمت بیشتر به مردم هستند.

وی تصریح کرد: در اعتبارات سال 93 و سالهای بعد و نیز با کمک خیرین در حد توان برای رفع مشکلات اقدام می شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارش از نحوه فعالیت های مدارس استثنایی این شهر گفت: این شهرستان دارای چهار مرکز آموزش استثنایی با ظرفیت 42 کلاس، 182 نفر دانش آموز و 82 نفر پرسنل است و مقاطع پیش دبستانی تا متوسطه را شامل می شود.

علیرضا محمدی در خاتمه کمبود اعتبارات عمرانی، تعمیرات، خرید تجهیزات ورزشی و توانبخشی، نبود خودروی ایاب و ذهاب ویژه معلولین، کمبود فضاهای آموزشی ویژه این عزیزان و نیز کمبود نیروی انسانی متخصص را از عمده ترین مشکلات برشمرد و از مسئولان خواستار شد به این گروه از دانش آموزان توجه بیشتری کنند.

کد خبر 2242621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha