۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۱۵

حجت الاسلام غلامی:

مداحان از خرافه گرایی جلوگیری کنند/ اثرگذاری مداحان در جامعه کم نظیر است

مداحان از خرافه گرایی جلوگیری کنند/ اثرگذاری مداحان در جامعه کم نظیر است

ورامین - خبرگزاری مهر: رئیس تبلیغات اسلامی ورامین گفت: جامعه مداحان کشور به عنوان یک گروه مرجع دارای تاثیرات شگرفی در افکار عمومی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین ظهر امروز در همایش مداحان شهرستان ورامین در سالن همایش های اداره تبلغیات اسلامی اظهار داشت: شعر و مداحي در ميان شيعيان جايگاه والايي دارد و مداحان بايد از بيان روايات ضعيف و اشعار بي محتوا دوري کنند.

حجت الاسلام رضا غلامی افزود: جامعه مداحان کشور به عنوان یک گروه مرجع اجتماعی دارای تاثیرات شگرفی در افکار عمومی هستند و اگر مداحان در پرداختن به موضوعات اسلامی از مداحی مناسب پیروی کنند اثر گذاری آن در دل و جان مخاطب بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: جامعه مداحان در صورتی که بتوانند با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری روش نوینی در نشان دادن تمام ابعاد نهضت حسینی چه از جهت شور آفرینی و شورآوری و چه با دوری از هرگونه خرافه و پیرایه ارائه کنند، قطعا می توانند در خارج از جهان اسلام هم اثر بخش باشند و پیام عاشورا را به گوش همه برسانند.

غلامی اضافه کرد: از دیرباز، مدیحه سرایان به عنوان روایتگران زندگانی پر خیر و برکت پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت ایشان و امامان معصوم در مساجد، هیئات مذهبی و تکایا حضوری فعال داشته و توانسته اند بخوبی مظلومیت و وصف حال آن بزرگواران را شرح و مروجی برای اسلام باشند.

این مسئول عنوان کرد: هیئات مذهبی به عنوان بازوی اداره تبلیغات اسلامی در انجام امور فرهنگی فعالیت می کنند و به دلیل حضور بسیاری از جوانان در هیئات عزاداری اگر در عزاداری در مسیر صحیح قدم برداشته شود، می توان از بسیاری از انحرافات و مفاسد اجتماعی جلوگیری کرد.

وی گفت: هیئات باید به سمت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی حرکت کنند و با دعوت از سخنرانان و کارشناسان خبره مذهبی پایبندی نسل جوان به عقاید مذهبی را تقویت کنند.

غلامی متذکر شد: مجالس مذهبی و هیئات تکلیف بزرگی را بر دوش دارند و می توانند خوب و بد مسائل روز را برای ما روشن کنند و زمینه ساز رشد اخلاقی و اعتقادی مخاطبین شوند.

این مسئول در پایان با اشاره به اهداف تشکیل کانون مداحان یادآور شد: هدف از تشکیل کانون مداحان کار و تلاش و پیگیری مسائل در حوزه مداحی است، بنابراین دوستان باید با همدلی و هماهنگی لازم برای پیشرفت، همفکری لازم را داشته باشند و باید با بهره‌گیری و پیروی از دستور‌العمل‌های سازمانی، سعی کنیم آفات مداحی را اصلاح کنیم.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام سید محسن محمودی  با اشاره به اهمیت جایگاه مداحان اظهار داشت: مداحان در کنار روحانیون، ستون فقرات و یکی از ارکان تبیین مفاهیم اسلامی هستند و این افراد کسانی هستند که کار زینبی انجام داده‌ و پیام عاشورا را انتقال داده‌اند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به نقش ارزشمند مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در هنگام عملیات ، مداحان با خواندن اشعاری حماسی به رزمندگان شور و شعفی وصف ناپذیری را ترزیق می کردند و موجب می شدند تا با توانی مضاعف به مصاف دشمن بروند و از خاک میهن خویش دفاع کنند.

وی ادامه داد: ائمه عليهم السلام براي شاعران و ذاکران اهل بيت احترام قائل بودند، لذا کار شما بسيار ارزش‌مند و حساس است و لازم است با علم و بصيرت و شناخت امامان، در ترويج محبت اهل بيت تلاش کنيد.

محمودی با بيان انواع عزاداري، به آسيب‌هاي آن پرداخت و گفت: با توجه به هجمه‌هاي رسانه‌ها و ماهواره‌ها به اسلام، نقش شما در آگاه سازي جامعه، بسيار موثر است و ذاکران اهل بيت مي‌توانند با مطالعه بيشتر منابع معتبر، در بيان حقايق تاريخي زندگي اهل بيت به نسل جوان نقش مهمي داشته باشند.
 

کد خبر 2245513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha