۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات:

نهضتهاي اسلامي بدون "مردمي بودن" هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت

نهضتهاي اسلامي بدون "مردمي بودن" هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در دیدار دبيركل و اعضاي شوراي جماعات اسلامي پاكستان، مردمي بودن و تأسي از اسلام را عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران عنوان كرد و گفت: نهضتهاي اسلامي در جهان بدون داشتن دو مولفه اصلي "شناخت و تبيین هدف" و "مردمي بودن" هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دكتر ابوذر ابراهيمي تركمان رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي روز گذشته 15 اسفندماه با دبيركل جماعات اسلامي پاكستان و جمعي از رهبران جماعات جمهوري اسلامي پاكستان ديدار و گفتگو نمود.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در اين ديدار مردمي بودن و تأسي از اسلام را عامل اصلي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران عنوان كرد و گفت: نهضتهاي اسلامي در جهان بدون داشتن دو مولفه اصلي "شناخت و تبيین هدف" و "مردمي بودن" هرگز كارايي و اثربخشي حداكثري نخواهند داشت. هنگامي كه يك مسلمان با "شناخت نتيجه هدف خود" كه همان اصلاح جامعه است به تلاش براي تبين و گسترش اين پيام بر مي آيد يقينا به خود و رفتار شخصي يا حزبي آن نگاه نمي كند بلكه به نتيجه پاياني اين پيام نگاه مي كند و بالطبع تلاش او در بلندمدت به خاطر نيت خدا خواهانه آن بر عمق جان مخاطبان مي نشيند.
 
وي همچنين گفت: براي موفقيت و ماندگاري پيامهاي وحدت آفرين، نيت خالصانه و قرب الي الله شرط اصلي مي باشد  و علت جهاني شدن پيام انقلاب اسلامي و پيروزي آن نيز نيت خالصانه معمار بزرگ انقلاب اسلامي و نيز خواست قلبي و فطري مردم مسلمان ايران اسلامي بود و اگر نيت براي خدا باشد پيام بر دلها خواهد نشست.
 
وي در ادامه گفت: همه افراد و عالمان بزرگ جهان من جمله حضرت امام خميني(ه)،" ابوالاعلی مودودی" و ديگر شخصيتهاي مطرح، تنها با دارا بودن اين نيت خالصانه و خدايي توانستند پيام نهضت و تفكراتشان در جهان جاودانه نمايند.
 
وي همچنين خطاب به هيئت عالي رتبه جماعات اسلامي پاكستان گفت: هدف ما و شما هدفي مشخص و واحد كه همانا گام نهادن در مسير خدا با تأسي به قران مجيد و با هدف جاري نمودن سيره و سنت پيامبر عظيم الشأن اسلام حضرت محمد(ص) در مسير وحدت امت اسلامي است و در اين مسير جاي هيچ تفرقه و درنگي كه بدخواهان غربي و كج انديشان افراطي از آن سخن مي گويند وجود ندارد.
 
وي همچنين گفت: در همين راستا اخيرا جمهوري اسلامي ايران افتخار ساخت مراحل پاياني "فيلم محمد رسول الله" را در كارنامه زرين فعاليتهاي سينمايي خود به ثبت رسانده است و جالب اين است كه در هيج كجاي اين فيلم رنگ و بوي اختلاف مذهبي يا وجود اعتقادات صرف شيعي مشاهده نمي شود و تاكنون نيز به گفته كارگردان اين فيلم كشورهاي زيادي متقاضي خريد امتياز پخش اين فيلم شده اند.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات همچنين با برشمردن زمينه هاي گسترده همكاريهاي هاي فرهنگي ميان جمهوري اسلامي ايران و جماعات اسلامي پاكستان، گفت: مامي توانيم با همكاري شما رهبران ديني جمهوري اسلامي پاكستان نمونه بسيار عالي از هم دلي و اتحاد اسلامي را ايجاد نمائيم و موضوعاتي
همچون انتقال تجربيات فرهنگي و پژوهشي در حوزه زبان فارسي، مديريت و اداره امور مدارس ديني، امور بانوان و نقش ارزشمند بانوان در جامعه و فرهنگ را در مسير همكاريهاي فرهنگي خود تجربه نمائيم.
 
وي با اشاره به توانمنديهاي گسترده و متفاوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به عنوان متولي ديپلماسي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، بر آمادگي اين سازمان در انجام گسترده تعاملا فرهنگي، علمي، پژوهشي و هنري با جماعات اسلامي جمهوري اسلامي پاكستان تاكيد نمود. رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ايران با فتوايي عالمانه دامن زدن به اختلاف ميان فرق اسلامي خصوصا اختلاف ميان برادران اهل تسنن و تشيع را حرام دانستن و در جاي ديگر با فتوايي موضوع ساخت و تكثير سلاحهاي هسته اي را نيز حرام خوانند اما گويا گوش شنوايي توسط غرب براي شنيدن اين پيام وجود ندارد و هر چه اختلاف ميان برادران اهل تسنن و پيروان اهل تشيع بيشتر باشد غرب و امريكا از اين امر بيشتر خرسند خواهند شد.
 
در ابتداي اين ديدار " لياقت بلوچ" دبيركل جماعت اسلامي جمهوري اسلامي پاكستان كه به نمایندگی از 10 تن رهبران جماعات اسلامي ايالات مختلف پاكستان سخن مي گفت: از رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و مديران اين سازمان  به جهت همكاريهاي فرهنگي و همت عالي آنها تشكر نموده و اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران به رهبري قائد بزرگ آن حضرت امام خميني (ه) بزرگترين اتفاق عصر حاضر در حوزه كشورهاي اسلامي بود و برگزاري  اين نشست صميمي و
مهم با حضور مسئولان ارشد جماعات اسلامي جمهوري اسلامي پاكستان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حكايت از جو عالي برادرانه و اسلامي ما و جمهوري اسلامي ايران است و ما از شما درخواست داريم با توجه به تجارب ارزشمند جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف فرهنگي، هنري و تكنولوژي
برادران خود را در پاكستان ياري نمائيد و اين تجارب ارزشمند را براي بهرمندي ملت مسلمان پاكستان در اختيار ما قرار دهيد. ما مشتاق به همكاري و تعامل سازنده و برادرانه با جمهوري اسلامي ايران هستيم.
 
وي با اشاره به سابقه ارادت و پيوستگي فكري "مولانا مودودي" از حضرت امام خميني (ره) به ارزشهاي مشترك و نيازهاي واحد دو جامعه اسلامي ايران و پاكستان اشاره كرد و گفت : وظيفه اصلي جماعات اسلامي در پاكستان تبیين و  تبليغ ارزشهاي اسلامي در جامعه اسلامي اين كشور است و ما از برادران
مسلمان خود در ايران اسلامي خواستار حمايت و مساعدت در همه امور فرهنگي و ديني و اجتماعي هستيم.
 
ابراهيمي تركمان همچنين در پاسخ به يكي از رهبران جماعت اسلامي پاكستان از ظرفيت ارزشمند زبان فارسي در گسترش تعاملات فرهنگي دو ملت مسلمان ايران و پاكستان سخن گفت و بر نقش بي بديل ادبيات فارسي در روشنگري و تبين آموزه هاي اسلامي تاكيد كرد و اظهار داشت، آموزه هاي اسلامي و ديني در آثار همه ادبا و شعراي بزرگ ايران زمين همواره وجود داشته شما با مطالعه مثنوي ،ديوان حافظ و ديگر آثار ادبيات كلاسيك زبان فارسي به اين حقيقت دست مي يابيد كه ادبيات كلاسيك زبان فارسي مشحون از دستورات و آموزه اي ديني مي باشد.
 
در اين ديدار دكتر تبرائيان معاون بين الملل مجمع جهاني تقريب و تني چند از معاونين و مسئولين اين مجمع نيز حضور داشتند.
 
اين هيئت به دعوت مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به جمهوري اسلامي ايران سفر نموده است و در طول سفر به كشورمان ضمن ديدار با مقامات و مسئولان ارشد جمهوري اسلامي از مراكز علمي و ديني نيز بازديد خواهند داشت.
کد خبر 2250842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha