۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

زرگرپور:

روضه‌خوانی برای احیای زاینده رود کافی است/ به‌دنبال راهکار باشیم

روضه‌خوانی برای احیای زاینده رود کافی است/ به‌دنبال راهکار باشیم

اصفهان - خبرگزاری مهر: استاندار اصفهان گفت: به جای نشستن و روضه خوانی برای احیای حوضه آبریز زاینده رود، باید به دنبال اجرای راهکار‌های تصویب شده دولت باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور، پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز درختکاری که در اتاق بازرگانی اصفهان، با تلاش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان و همکاری خانه مطبوعات تشکیل شد، بیان داشت: روز درختکاری تنها مربوط به ایران نیست بلکه در سطح جهانی 35 کشور این روز را گرامی می‌دارند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه درختکاری با اعتقادات مذهبی ایرانیان نیز پیوند خورده است، گفت: تلطیف هوا، تولید اکسیژن و کاهش 40درصدی سرعت هرزآب‌ها از جمله فوایدی است که از سوی کارشناسان فن عنوان شده است.

وی کم‌آبی‌ و بدی آب و هوا را از جمله مشکلات عمده اصفهان برشمرد و تاکید کرد: طی این چند ماه اخیر نیمی از وقت مدیریتی من برای بررسی و برطرف کردن این دو مشکل صرف شده است.

زرگرپور افزود: نبود آمایش سرزمینی و استانی، دلیل بروز چنین مشکلاتی است که اصفهان را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی‌های فعلی انجام شده، مشکلات زیست محیطی اصفهان در آینده و دگربار، افزایش پیدا نخواهد کرد، گفت: بسیاری از این مشکلات، مربوط به دهه‌های گذشته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: در حالی دولت تدبیر و امید به دنبال شفاف سازی مشکلات برای مردم است که دولتمردان گذشته این مشکلات را انکار می‌کردند.

وی با اشاره به تدیون راهکارهای برطرف کردن مشکلات حوضه آبی زاینده رود، گفت: تمامی نخبگان و دست‌اندرکاران اگر راهکارهای‌ مناسب‌تری برای برطرف کردن مشکل زاینده رود دارند ارائه کرده و در غیر این صورت، از طرح‌های استانداری حمایت کنند.

زرگرپور افزود: اجرای دقیق سند جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود، باید تنها مطالبات اصفهانی‌ها باشد.

به گزارش مهر در این روز استاندار به همراه خبرنگاران هر کدام در بوستان خبرنگار، یک اصل نهال به عنوان یادبود کاشتند.

کد خبر 2250872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha