۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۳۷

تامینی:

جلب مشارکت مردم از اساسی ترین برنامه های فرهنگی در بخش منابع طبیعی است

جلب مشارکت مردم از اساسی ترین برنامه های فرهنگی در بخش منابع طبیعی است

رشت - خبرگزاری مهر: رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: جلب مشارکت مردم و فرهنگ سازی در جامعه از اساسی ترین برنامه های فرهنگی در بخش منابع طبیعی است.

حسن تامینی به مناسبت هفته منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی مختص گروه و یا عده خاصی نیست بلکه وظیفه ای همگانی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: گیلان مواهب الهی متعددی از قبیل جنگل و مرتع دارد از اینرو باید به طور مطلوب از این منابع صیانت شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد سودجو برای کسب منافع مالی اقدام به تخریب و نابودی عرصه های منایع طبیعی می کنند.

وی اذعان داشت: برخورد جدی متولیان امر با متعرضان به عرصه های منابع طبیعی ضرورتی انکارناپذیر است.

تامینی در ادامه مهمترین هدف برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری را فرهنگ سازی، ترویج و احیای منابع طبیعی و جلب توجه مردم به این مهم در استان دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند " فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود".

وی گفت: هیچ کس نمی تواند منکر نقش موثر، مثبت و بی بدیل درختان در کاهش آلودگی هوا باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه یکی از معضلات آلودگی کلانشهرها افزایش میزان ذرات معلق است، کاشت و افزایش درختان می تواند در بهبود وضعیت آلودگی هوا  موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در کنار نقش اساسی درختان در بهبود هوا، زیباسازی محیط و ایجاد تاثیرات مثبت روانی از ویژگی های وجود درختان در سطح شهرهاست، تصریح کرد: فراهم سازی فضای سبز، مفرح و زیبا با کاشت درخت محقق می شود که این امر در کاهش استرس های روحی - روانی و ایجاد نشاط در جامعه موثر است.

تامینی در ادامه یادآورشد: کاشت درخت در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته و روایات و احادیث متعدد در این زمینه وجود دارد و با تحقیقات و پیشرفت های علمی نیز تاثیر کاشت درخت برای سلامت روحی، روانی و جسمی بشر آشکار شده و آثار مثبت کاشت درخت در زندگی بشر امروز به شدت مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 2251238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha