۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۲۵

دامغانی:

صنعتگران گلستانی آماده حضور فعال در منگستائو هستند/ تاثیر مثبت راه اندازی راه آهن ایران قزاقستان در روابط دو استان

صنعتگران گلستانی آماده حضور فعال در منگستائو هستند/ تاثیر مثبت راه اندازی راه آهن ایران قزاقستان در روابط دو استان

گرگان - خبرگزاری مهر: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی گلستان گفت: ما به عنوان بخش خصوصی آمادگی لازم را برای توسعه روابط اقتصادی بین دو استان داریم و صنعتگران و مهندسان ما نیز آماده حضور فعال و انتقال تکنولوژی و ارائه خدمات فنی و مهندسی و دیگر زمینه ها در استان شما هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید دامغانی عصر یکشنبه در جلسه توسعه تجاری و روابط دو استان گلستان و منگستائو قزاقستان که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در گلستان اقوام مختلف از سراسر ایران زندگی می کنند و می توانیم ما پذیرای دوستان خوب قزاقستانی هم باشیم و عامل دیگر که می تواند در برقراری ارتباط بهتر دو استان موثر باشد وجود خواهد خواندگی بین گرگان و اکتائو است.

وی در ادامه افزود: برای توسعه روابط دو کشور در راستای صدور ویزا به ویژه در رابطه با بازرگانان و تجار برای دو دولت دوست و همسایه باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

پرواز مستقیم بین شهر گرگان و منگستائو از عوامل تسریع روابط دو استان است

دامغانی تصریح کرد: پرواز مستقیم بین شهر گرگان و آکتائو قزاقستان از عوامل مهم و تاثیرگذار در تسریع روابط تجاری دو کشور است و این مسئله در سفر دو سال اخیر که به آکتائو داشتیم مطرح شد و اکنون نیز پیگیر این موضوع هستیم.

وی با بیان این که تبادل اطلاعات می‎تواند به برقراری ارتباط سالم بین تجار دو کشور ایران و قزاقستان کمک کند، افزود: استان گلستان از پیشگامان حضور در قزاقستان بوده است و دو سال پیش نمایشگاهی را در شهر آکتائو برگزار کردیم و هیاتی 70 نفره در این سفر به قزاقستان حضور داشتند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گلستان بیان کرد: ما آمادگی صدور خدمات فنی و مهندسی را به استان منگستائو داریم و توقع داریم در اجلاس هایی مانند(ICBS) که دو سال پیش در گلستان برگزار شد حضور پررنگ تجار شما را داشته باشیم تا بتواند به ارتباط بیشتر تجاری دو طرف کمک کند.

کد خبر 2252901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha