۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷

هم زمان با روز شهید؛

سردیس شهدا و مشاهیر استان البرز رونمایی شد/زنده نگاه داشتن یاد شهدا در هر زمان ضرورت دارد

سردیس شهدا و مشاهیر استان البرز رونمایی شد/زنده نگاه داشتن یاد شهدا در هر زمان ضرورت دارد

کرج - خبرگزاری مهر: هم زمان با روز 22 اسفند که به نام شهید مزین است، از سردیس های شهدا و مشاهیر و اِلمان های جانبازان البرزی در کرج رو نمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از سردیس شهدا و مشاهیر استان البرز و اِلمان های جانبازان پیش از ظهر پنجشنبه در بلوار جمهوری کرج مقابل پارک تنیس و با حضور شهردار کرج، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج، مسئولین شهری و همچنین مردم و اصحاب رسانه برگزار شد.

علی ترکاشوند شهردار کرج با بیان این مطلب افزود: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه تک تک اقشار جامعه است و کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت برنامه های ویژه ای دارد.

این مسئول اظهار داشت: امیدواریم اقدامات شورای شهر و شهردای بتواند اندکی از تلاش های ارزنده ی شهدا و مشاهیر و دانشمندان ایران اسلامی را جبران کند.

در ادامه مراسم مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج با بیان این مطلب افزود: پس از تصویب ساخت سردیس های شهدا، جانبازان و مشاهیر البرزی در کمیسیون زیباسازی شهرداری کرج، مراحل ساخت این سردیس ها شروع شد.

رضا فیض در ادامه تاکید کرد: ساخت سردیس های شهدا و جانبازان و مشاهیر البرزی یکی از اقدامات خوب از سوی شورای شهر و شهرداری کرج برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است.
زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا در هر زمان ضرورت دارد

فیض بیان کرد: ساخت این سردیس ها و تندیس ها آغازی برای ترویج سنت حسنه تجلیل از سلحشوران دفاع مقدس است که فاز اول این طرح امروز اجرا شد.

فیض در ادامه تصریح کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدانی که از جان خود برای حفظ خاک و ناموس کشور از جان خود گذشته اند هیچگاه دیر نیست و در هر زمان ضرورت دارد.

این مسئول یادآور شد: رونمایی طرح نورپردازی پل آزادگان با شیوه ای نوین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال و 14، ایجاد سرویس بهداشتی در ورودی های شهر کرج و همچنین ساخت اِلمان های نوروزی در کلانشهر کرج همزمان با رونمایی از سردیس و تندیس شهدا و مشاهیر انجام می شود.

گفتنی است، مسیر و خیابانهایی که سردیس شهدا و مشاهیر در آنها نصب شده اند بنام شهدا و مشاهیر نامگذاری شده و در گذر شهدا سردیس شهیدان "یدالله کلهر"، "حجت الاسلام هدایت الله ملک زاده"، "مهدی شرع پسند"، "ولی الله فلاحی" و "سید حسین میررضی" نصب شد.
در گذر مشاهیر نیز سردیس آیت الله "سید حسن مدرسی سریزی" ˈ عالم ربانی، مهندس  "کریم ساعی" پدر جنگلبانی نوین و "سید حسن میرخانی" خوشنویس نصب شده است.

 

کد خبر 2255608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha