۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

منصوری در گفتگو با مهر عنوان کرد:

تولید محصولات ارگانیک برنامه اصلی بخش کشاورزی کرمانشاه/ پروژه ها در انتظار تامین اعتبار

تولید محصولات ارگانیک برنامه اصلی بخش کشاورزی کرمانشاه/ پروژه ها در انتظار تامین اعتبار

کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید محصول سالم ارگانیک، برنامه اساسی سازمان است که در راستای آن توسعه محیط، توسعه پایدار و توسعه و تکمیل مجتمع و شهرکهای کشاورزی به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته و اجرا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جهاد کشاورزی در حوزه های آب و خاک، تولیدات باغبانی، زراعت و دامپروری برای سال آینده برنامه های جامع و منسجمی تدوین کرده که در صورت تامین اعتبار گام مهی در راستای ارتقاء و بهروری بیشتر از امکانات کشاورزی استان برداشته می شود.

علی اشرف منصوری گفت: در حوزه آب و خاک این سازمان برنامه هایی نظیر توسعه سیستم نوین آبیاری، آبیاری سد، تکمیل شبکه آبیاری زیر سدمخزنی، انتقال لوله برای جلو گیری از هدر رفت آب در محدوده طرح های مطالعه شده را در دستور کار دارد.

وی افزود: در زمینه تولیدات باغبانی نیز، توسعه باغ ها و افزایش سطح زیر کشت، جایگزینی باغ های جدید با باغ های قدیمی، توسعه کشت داروی گیاهی، زعفران و توت فرنگی و ایجاد باغ های شیب دار در مزارع ملی در اولویت های اجرایی این حوزه قرار دارند.

منصوری بیان داشت: در بحث زراعت نیز با اجرای راهکار های موثر برای افزایش تولید در واحد سطح نظیر اصلاح و بازسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون، افزایش مواد اولیه خاک، تامین نهاده های مورد نیاز شامل کود و بذر، مبارزه با امراض، آفات، بیماری ها و علف های هرز تولیدات زراعی در استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در زمینه تولید محصولات سالم تاکید کرد: تولید محصول سالم ارگانیک، برنامه اساسی سازمان است که در راستای آن توسعه محیط، توسعه پایدار و توسعه و تکمیل مجتمع و شهرکهای کشاورزی به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته و اجرا می شود.

این مقام مسئول افزود: در بحث دامپروری نیز با ایجاد واحد توسعه دامپروری، طیور و آبزیان، افزایش تولیدات در واحد سطح و اصلاح نژاد دام های موجود،حوزه دامپروری نیز تغییرات و جهش های بزرگی را تجربه خواهد کرد.

وی در پایان یاد آور شد: تمامی این برنامه ها مشروط به تامین اعتبارات در پیشبرد اهداف تعیین شده این سازمان قطعا موثر خواهد بود.

کد خبر 2256535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha