۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹

ویژه مادران سرپرست خانوار/

پروژه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در قالب مجتمع مسکونی در چناران اجرا شد

پروژه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در قالب مجتمع مسکونی در چناران اجرا شد

چناران - خبرگزاري مهر: مدير كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان چناران از اجرای پروژه 24 واحدی مسکونی به عنوان مدل توانمندسازی کوچک مددجویان امداد در این شهرستان خبر داد و افزود: در این پروژه مسكونی، اشتغال، خدمات فرهنگي و درماني برای بانوان مددجو و سرپرست خانوار پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علي كوثري ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پروژه 24 واحدي مسكن مددجويي در چناران در مکانی به مساحت یک هزارو 500 متر مربع ایجاد شده به عنوان الگوی فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اشتغال و زندگی زنان سرپرست خانوار در یک پروژه مسکونی و در جهت رفاه بیشتر بانوان شاغل و سرپرست خانوار این شهرستان احداث شده است.

كوثري افزود: اين پروژه داراي 6 بلوك، كه هر بلوك شامل 4 كه جمعا از 24 واحد تشكيل شده و متراژ زير بنايي هر واحد 65 متر مربع است.

وي اين پروژه را به عنوان مدل توانمند سازي كوچك كه همه خدمات مسكن، اشتغال ، خدمات فرهنگي و درماني  در آن صورت پذيرفته است ياد كرده و ادامه داد: زنان سرپرست خانوار توانسته اند با دريافت تسهيلات خودكفائي از مديريت كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان چناران تعداد 21 طرح اشتغال ايجاد كنند كه از اين 21 طرح تعداد 4 طرح كارانگيزي، 3 طرح توان افزايي ، 10 طرح خودكفائي و 4 طرح در دست اقدام است.

كوثري افزود: بيش از 32 نفر در اين طرح ها مشغول بكار شده اند كه از اين تعداد حدود 24 نفر تحت پوشش بيمه هاي تامين اجتماعي، امدادي و تعامل با كارفرما (كاريابي) قرار گرفته اند.

وی با اشاره به بهسازي و نوسازي 345 مسكن روستايي و شهري در چناران گفت: كميته امداد چناران توانسته طرح بهسازي و نوسازي 273 مورد مسكن روستايي و 72 مورد طرح خريد و احداث مسكن شهري را به انجام برساند و همچنين تعداد 211 مورد عمليات تعمير مسكن مددجويان تحت حمايت نیز انجام شده است.

كوثري در ادامه به موضوع فقر در جامعه اشاره و بیان کرد :هيچ يك از انسان ها نمي تواند خود را از امر كمك به هم نوعان مبرا بداند و اگر فردي به اندازه توان خود براي احياء و كمك به يك فرد اقدام كند، مثل اين است كه براي نجات كل بشريت اقدام كرده است.

 

کد خبر 2256574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha