۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷

رجایی:

30 درصد تماس ها با مرکز مدیریت حوادث آذربایجان شرقی مزاحمین تلفنی هستند

30 درصد تماس ها با مرکز مدیریت حوادث  آذربایجان شرقی مزاحمین تلفنی هستند

تبریز - خبرگزاری مهر: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی بر نقش مهم و نظارتی والدین در کاهش خطرات و صدمات مراسم چهارشنبه سوری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روزبه رجایی شنبه در نشستی با اصحاب رسانه در تبریز با اشاره به نقش مهم و حساس والدین در پیشگیری از حوادث و صدمات چهارشنبه آخر سال گفت: اکثر حوادث چهارشنبه آخر سال در درجه اول رده سنی 18 تا 25 سال را شامل می شود .

وی در همین راستا و با اشاره مجدد به نقش والدین در مرحله خرید و مرحله استفاده از مواد محترقه توسط نوجوانان و جوانان اظهار داشت: در دوره دوم نیز بیشتر آسیب دیدگان در این ایام مربوط به رده سنی 10 تا 13 سال است.

رجایی گفت: هیچگاه نمی توانیم مردم را از شادی در این ایام منع کنیم ولی با مدیریت صحیح و اصولی می توانیم خطرات ناشی از این شادی ها را تا بیش از پیش کاهش دهیم.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مواد منفجر و محترقه از افرادی خریداری شود که قابلیت پیگیری داشته باشد، گفت :جوانان و نوجوانان از خرید مواد محترقه دست ساز جلوگیری کنند.

روزبه رجایی در ادامه سخنان خود به برخی اقدمات پیشگیرانه اشاره کرد که از آن میان می توان به عدم حمل مواد منفجره و محترقه در جیب لباس ها،جلوگیری از گذاشتن مواد آتش زا و محترقه در داخل شیشه و جعبه های فلزی ٰ عدم برپایی آتش های غیر قابل مهار و جلوگیری از برپایی آتش در کنار شبکه های برقی و گازی اشاره کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود از مردم خواست که از تجمع بی مورد در مکان های پرخطر اجتناب کرده و بیماران قلبی و زنان باردار از حضور در معرض صداها و انفجارهای خودداری کنند.

رجایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهارشنبه آخر هفته سال قبل ، 18 مورد تماس با مرکز فوریت های حوادث و فوریت های پزشکی حاصل شده بود ابراز داشت: از این تعداد ، یک مورد فوتی ،12 مورد انتقال به بیمارستان و شش مورد به صورت سرپایی مداوا شدند.

روزبه رجایی گفت: هموطنان در صورت بروز هر گونه حادثه سوختگی، در درجه اول خونسردی خود را حفظ کنند و از مالش ناحیه سوختگی خودداری کرده و همچنین از ریختن بتادین در داخل زخم خودداری کرده و فقط ناحیه سوختگی را در زیر آب قرار دهند تا ابا کاهش التهاب قسمت سوختگی ٰ از افزایش عمق زخم مانع شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد تماس ها با مرکز، مربوط به مزاحمین تلفنی است اظهار داشت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با مزاحمین تلفنی به طوور قانونی برخورد خواهد کرد .

رجایی در ادامه سخنان خود از آغاز طرح امداد نوروزی از صبح روز 16 اسفند ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد :طرح امداد نوروزی امسال تا صبح روز 16 فروردین 93 ادامه خواهد داشت.

وی افزود : در شهرستان تبریز 20 پایگاه مرکز مدیریت حوادث به صورت فعال مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و چهار پایگاه نیز داریم که به دلایلی از جمله کمبود نیروی انسانی و مصوبه وزارت بهداشت مبنی بر عدم استفاده از نیروهای جدید تا ابتدای تیر ماه سال 93 ، در حال حاضر آماده بهره برداری نیستند.

کد خبر 2256818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha