۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۴۱

وزیر کشاورزی؛

مقابله با بیابان زایی نیازمند عزم ملی است

مقابله با بیابان زایی نیازمند عزم ملی است

وزیر جهاد کشاورزی در اولین نشست کارگروه ملی بیابان زدایی اعلام کرد: مقابله با بیابان زایی نیازمند عزم ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در اولین نشست کارگروه ملی بیابان زدایی خواستار مشارکت فعال همه دستگاه های عضو برای انجام اقدامات مربوط به بیابان زدایی در کشور شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این ارتباط خطاب به دبیرخانه کارگروه اعلام کرد: در اولین فرصت تصویر جامع و روشنی از عوامل موثر در گسترش بیابان در کشور به این کار گروه ارائه نمایید تا بر اساس آن راهکارهای مقابله با بیابان زایی اندیشه شود.

حجتی اظهارداشت: دو عامل طبیعی و انسانی در تخریب منابع طبیعی و در نهایت ایجاد گسترش بیابان موثرند و ضروری است دبیرخانه با بهره گیری از ظرفیت های علمی، اجرایی و کارشناسی همه دستگاه های عضو، میزان و سهم هر کدام از این عوامل را در تخریب منابع طبیعی و گسترش بیابان مشخص کند تا کارگروه بر پایه آن تصمیمات و راهکارهای لازم را اتخاذ نماید.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین دبیرخانه کارگروه را موظف کرد نسبت به تهیه سازوکارهای لازم برای پیگیری اقدامات و وظایف در چارچوب یک جدول زمانبندی، برنامه ریزی و اقدام نماید. وی همچنین از دستگاه های ستادی دولت خواست پشتیبانی لازم را در اجرای این برنامه اقدام ملی به عمل آورند.

گفتنی است، کارگروه ملی بیابان زدایی در اجرایی قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای بیابان زدایی در کشورهایی که به طور جدی با خشکسالی و بیابان زایی مواجه هستند، تشکیل شده است.

ریاست این کارگروه طی حکمی از سوی رئیس جمهور بر عهده وزیر جهاد کشاورزی گذاشته شده و ترکیب اعضای این کارگروه شامل، وزرای کشور، نیرو، نفت، امورخارجه، علوم تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع و معادن، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و ترابری و یا نمایندگان تام الاختیار آنان است.

همچنین یکنفر از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه روسای سازمان های حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، صدا و سیما و یا نمایندگان تام الاختیار، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و یا نماینده تام الاختیار ایشان، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و نیز یک نفر از اساتید محققان و صاحبنظران در این کارگروه عضویت دارند.

 

کد خبر 2257739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha