۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۱۶

برنامه‌های کمیته‌های 9 گانه ستاد هماهنگی خدمات سفر نیشابور در نوروز تشریح شد

برنامه‌های کمیته‌های 9 گانه ستاد هماهنگی خدمات سفر نیشابور در نوروز تشریح شد

نیشابور - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نیشابور برنامه‌های کمیته‌های 9 گانه این ستاد را برای خدمات‌دهی و پذیرایی از زائران نوروزی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیل اعتمادی بعد از ظهر سه شنبه در محل ستاد هماهنگی نیشابور اظهار کرد: این جلسات ستاد زودتر از ابلاغات استانی برای ایجاد آمادگی بیشتر در شهرستان تشکیل و اقلام مسئولان کمیته‌ها و اعضای ستاد توسط فرماندار شهرستان صادر شد.      

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نیشابور عناوین کمیته‌های 9 گانه را امداد و نجات، بهداشت و درمان، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی سفر، امور عمومی، نظارت و تنظیم بازار، اسکان و خدمات اقامتی، فرهنگی و اجتماعی، اطلاع‌رسانی، زیباسازی شهری و خدمات شهری، ارزیابی عملکرد، حمل و نقل و پایانه‌ها و امنیت گردشگری عنوان کرد.

اعتمادی با اشاره به ایجاد کمپ استقبال از زائر در میدان امام رضا(ع) (باغرود) با حضور نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرداری نیشابور، بیان کرد: دو پایگاه ایمنی و سلامت توسط دانشکده علوم پزشکی و هلال احمر در میدان امام رضا(ع) راه‌اندازی و فعالیت شبانه‌روزی پنج‌ راهدارخانه شهرستان برای انجام گشت‌های ایمنی، تعمیرات، لکه‌گیری و ترمیم  ضروری آسفالت انجام ‌می‌شود.

وی گفت: دو پایگاه اسکان در محل اداره آموزش و پرورش و دبیرستان نمونه محبی با امکانات   32 باب مدرسه با ظرفیت 300 اتاق درجه 1 و 2 مستقر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور از آماده‌سازی اماکن بین راهی بقاع متبرکه برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافران نوروزی توسط ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی اطلاع داد و افزود: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه توسط اداره اوقاف و اجرای مراسم فرهنگی و مذهبی همزمان با لحظه تحویل سال و در طول ایام نوروز اجرا می‌شود. 

اعتمادی با اشاره به توزیع و چاپ 35 هزار نقشه و بروشور راهنمای گردشگری و معرفی اماکن فرهنگی و تاریخی، از آماده‌باش کامل پلیس راه و راهور و انجام گشت‌های نامحسوس و نظارتی برای کنترل ترافیک محورهای مواصلاتی، آماده‌باش شورای هماهنگی مدیریت بحران برای خدمات‌دهی اضطراری و آمادگی برخی مدارس، مسجد برای همکاری با این شورا خبر داد.

وی با بیان اینکه نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر، رنگ‌آمیزی جداول و نقاشی‌های دیواری در نیشابور و آماده‌سازی و زیباسازی شهرهای اقماری برای پذیرایی از گردشگران و زائران از دیگر خدمات اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر نیشابور است، اظهار کرد: ایجاد گشت‌های منظم رسیدگی به شکایات از بازار با حضور ماموران بازرسی اداره صنعت و اتاق اصناف نیشابور، آماده‌باش مراکز درمانی و بهداشتی و فعال بودن اورژانس اجتماعی و خط 123 با استقرار در میدان امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های نوروزی دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیشابور است.

 

کد خبر 2259123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha