۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۸:۳۰

تحولات شرق آسیا/

رونمایی ناو هواپیمابر چین مقابل هیگل/ نشست ویژه کره جنوبی درباره کره شمالی

رونمایی ناو هواپیمابر چین مقابل هیگل/ نشست ویژه کره جنوبی درباره کره شمالی

اقامه دعوی پلیس هند علیه سه دیپلمات رژیم صهیونیستی، رونمایی ناو هواپیمابر چین مقابل چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و نشست ویژه کره جنوبی درباره کره شمالی از جمله خبرهای شرق آسیا به شمار می رود.

چین

رسانه های چینی از رونمایی ناو هواپیمابر جدید چین موسوم به لیائونینگ مقابل چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در پایگاه نیروی دریایی "یوچی" در "گینگدائو" خبر دادند که در سفری سه روزه به پکن رفته است.

رونمایی از این ناو هواپیمابر که چین آن را از شوروی سابق خریداری و تعمیر کرده است، با هدف کاهش تنش نظامی در منطقه است.

خبر دیگر اینکه ووئر کایشی یکی از تبعیدی‌ های سرشناس اویغورهای چین هشدار داد فعالیت‌ های مسلحانه میان آنها به دلیل اقدامات پکن علیه قوم اویغور رو به افزایش است.

چین همچنین پس از دیدار معاون رئیس‌ جمهوری آمریکا با دو تن از مدافعان برجسته دموکراسی این دولت‌ به ایالات متحده آمریکا درباره دخالت در هنگ کنگ هشدار داد.

خبر دیگر اینکه شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در سفر به پکن با شی جینپینگ رئیس‌ جمهوری چین و مقامات چینی درباره روابط دوجانبه و راههای تقویت همکاریها گفتگو می کند.

استرالیا

تونی آبوت نخست‌ وزیر استرالیا همراه با 600 نفر با هدف امضای توافق تجارت آزاد به ژاپن سفر کرده و قرار است پس از دیدار با شینزو آبه همتای ژاپنی به کره جنوبی و چین سفر کند.

فیلیپین

وزارت امور خارجه ایتالیا از دستگیری دانیله بوسیو سفیر این کشور در ترکمنستان خبر داد که به اتهام قاچاق کودکان در فیلیپین بازداشت شده است.

هند

ام .ای. حیدر افسر پلیس هند در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره درگیری سه دیپلمات با یک مقام مهاجرتی هنگام سوارشدن به هواپیمای مقصد کاتماندو پایتخت نپال در فرودگاه دهلی نو اعلام کرد که این دیپلمات ها به دلیل مصونیت دیپلماتیک بازداشت نشده اما پلیس هند به دلیل رفتار خشونت آمیز علیه این افراد اقامه دعوی کرده است.

شبه جزیره کره

یونهاپ نیز از نشست ویژه کره جنوبی برای مقابله با سه پهپاد کره شمالی خبر داد که وارد حریم هوایی کره جنوبی شده اند.

کد خبر 2266177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha