۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۸:۵۰

سنجری:

50 درصد تعاونی‌های خراسان جنوبی غیرفعال هستند/ فقدان مهارت عامل افزایش نرخ بیکاری

50 درصد تعاونی‌های خراسان جنوبی غیرفعال هستند/ فقدان مهارت عامل افزایش نرخ بیکاری

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت دو هزار و تعاونی در استان گفت: 50 درصد تعاونی های استان غیر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سنجری شنبه شب در جمع اعضای شورای عالی بسیج رسانه استان با اشاره نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهارکرد: مخاطب شعار امسال مسئولان و مردم هستند.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی در فرهنگ است، ادامه داد: اگر فرهنگ سالم داشته باشیم بدون شک اقتصاد کشور هم سالم خواهد بود.

ور در ادامه نرخ بیکاری در استان را 7.8 درصد اعلام کرد و گفت: خراسان جنوبی سومین استان کشور در پایین بودن نرخ بیکاری است.

سنجری بالاترین نرخ بیکاری استان را با 12 درصد مربوط به شهرستان طبس عنوان کرد و افزود: کمترین نرخ بیکاری نیز با 2.2 درصد مربوط به شهرستان سرایان است.

وی با تاکید بر اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه میزان نرخ بیکاری کشور باید به هفت درصد برسد؛ تصریح کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که پراکندگی جمعیت برنامه ریزی و ارائه خدمات را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ اشتغال در کلان کشور ضعیف است، بیان داشت: جوانان ما بدون داشتن هر گونه مهارتی تنها به دنبال نظام اشتغال مزد بگیری هستند.

وی با بیان اینکه فقدان مهارت از عوامل افزایش نرخ بیکاری است، ادامه داد: باید نرخ بیکاری از طریق کارآفرینی کاهش یابد.

ثبت نام 10 هزار نفر در مراکز کاریابی استان

وی با بیان اینکه کارآفرینی موتور محرکه کشور است، بیان کرد: توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور نیازمند کار فرهنگی از طریق رسانه ها، آموزش و پرورش، دانشگاهها و ... است.

محمدی با اشاره به فعالیت 12 مرکز کاریابی در استان اظهارکرد: در سال گذشته 10 هزار نفر برای پیدا کردن شغل در این مراکز ثبت نام کرده اند.

 به گفته وی 78 درصد جویندگان کار استان که به مراکز کاریابی مراجعه کرده اند فاقد مهارت بوده اند.

وی تعاونی ها  را رکن اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه باید نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور تا پایان این برنامه به 25 درصد برسد.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس آمار غیررسمی این رقم در حال حاضر 5.5 درصد است.

سنجری تصریح کرد: بازار کار و نظام آموزشی ما با هم سنخیت ندارد و در این راستا دولتمردان باید برنامه ای جامع و مدون ارائه دهند.

کد خبر 2269404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha