۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۵۹

حسینی:

خراسان رضوی رتبه نخست مستندسازي اراضي آموزش و پرورش را در کشور کسب کرد

خراسان رضوی رتبه نخست مستندسازي اراضي آموزش و پرورش را در کشور کسب کرد

مشهد - خبرگزاري مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي از كسب رتبه نخست مستندسازي اراضي متعلق به اين اداره در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسيني در همايش روساي ادارات حقوقي،املاك و حمايت قضايي آموزش و پرورش كشور،‌ قبل از ظهر امروز يكشنبه در مشهد اظهارکرد: آموزش و پرورش خراسان رضوي توانسته است براي هزارو 48 ملك، سند مالكيت اتخاذ و 4 ميليون و 795 هزارو 336 متر مربع را مستند سازي كند.

وي از صدور گواهي بهره برداري براي 406 هزارو 478 متر مربع اراضي فاقد گواهي ياد كرد و اظهار داشت:95 درصد دعاوي ديوان عدالت اداري در آموزش و پرورش خراسان منجر به اعلام آرا به نفع آموزش و پرورش شده است.

وي بيشترين ميزان حصولي پرونده هاي متعهدين خدمت را مربوط به اين استان دانست و افزود:جذب و نگهداري نيرو در پست كارشناسي حقوقي از چالشهاي اين اداره كل است.

اين مقام مسوول با توجه به اهميت مسايل حقوقي،يكي از شاخصهاي توسعه هر كشور را ميزان وكلا نسبت به جمعيت معرفي و ابرازتاسف كرد كه در 47 اداره آموزش و پرورش اين استان، 25 پست حقوقي با ارزيابي و شكايات تركيب شده است.

حسيني افزايش هزينه هاي ثبتي و عدم حصاركشي املاك آموزش و پرورش را از ديگر مشكلاتي دانست كه كمبود تجهيزات و امكانات كافي بر آن افزوده است.

وي حجم كار قضايي و حقوقي پيش روي اين اداره را متناسب با نيروهاي موجود ندانسته واظهار داشت:روان سازي تسهيلات در سازمانها و نهاد ها از ضروريات ايجاد سرمايه اجتماعي در جهان است.

وي با اشاره به توسعه مشاركتها كه از برنامه هاي وزير آموزش و پرورش است،ابراز داشت: شناخت ظرفيتهاي حقوقي در اين نهاد همپاي قوانين موجود مي تواند احصا كننده حمايت بخش خصوصي و دولتي  به نفع سيستم تعليم و تربيت شود.

دبير شوراي آموزش و پرورش افزود:تمام جلسات اين شورا را بر اساس ظرفيتهاي قانوني در دستور كار قرار داده و با ادارات و سازمانها تفاهم نامه امضا مي كنيم.

وي از آموزش روساي 47 منطقه و ناحيه خراسان رضوي پيرامون خط سير آموزش و پرورش و آموزشهاي حقوقي  خبر دادو عنوان كرد:اين استان با 1 ميليون و 200 هزار دانش آموز،90 هزار معلم، 10 هزار آموزشگاه و 70 هزار كلاس درس بالا ترين حجم اداري و نيروي انساني را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 2269732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha