۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۱۷

علی رضایی:

فعالیت تعاونی‌ها الزام توسعه اقتصادی در خراسان جنوبی است

فعالیت تعاونی‌ها الزام توسعه اقتصادی در خراسان جنوبی است

بیرجند - خبرگزاری مهر: معاون اشتغال و برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط استان، تعاونی‌ها راهکاری برای توسعه اقتصادی در استان بوده و یک الزام در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه اقتصادی استان، با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها در استان عملکرد مطلوبی داشته است، اظهارداشت: شکوفایی و احیای  تعاونی‌ها موجب رونق اقتصادی در استان می شود.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ تعاون در جامعه نهادینه شود، افزود: تعاونی‌ها موجب ایجاد فرصت های شغلی، افزایش تولید و تجمیع خرده سرمایه‌های مردم می‌شوند.

رضایی با اشاه به اهمیت ویژه تعاونی‌ها در استان،  تاکید کرد: برای رونق بیشتر تعاونی‌ها باید مشکلات تعاونی‌ها شناسایی و رفع شود.

معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی خواستار تبیین و تشریح مزایای تعاونی‌ها برای مردم شد و گفت: مردم با آشنایی از مزایای تعاونی‌ها به راه‌اندازی تعاونی ها ترغیب شده و موجب توسعه در استان خواهد شد.

رضایی همچنین بر رفع مشکلات اقتصادی و موانع سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها در بروکراسی‌های اداری، تسهیل امور برای مردم و سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه فرش خراسان جنوبی در حوزه اقتصاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خواستار احیای فرش خراسان جنوبی و رونق صادرات این محصول شد.

معاون اشتغال و برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی همچنین خواستار ارتقاء شاخص های بهره وری در استان شد.

100 تعاونی در خراسان جنوبی تشکیل شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این جلسه از تشکیل 100 تعاونی در سال گذشته در استان خبر داد و اظهارداشت: این تعاونی ها با سرمایه گذاری هفت میلیون و 265 هزار ریالی در استان راه اندازی شده است.

 وی تعداد اعضای این تعاونی‌ها را هزار و 686 عضو برشمرد و بیان  کرد: این تعاونی ها موجب فراهم شدن اشتغال برای هزار و 92 نفر شده است.

سنجری با بیان اینکه تعاونی‌ها به عنوان رکن اصلی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اقتصادی است، گفت: بیشترین تعاونی های تشکیل شده در بخش مسکن و حمل و نقل بوده است.

وی به برنامه های عملیاتی این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و افزود: تشکیل تعاونی های فراگیر ملی، شهرستانی، سهامی عام، خدماتی، توسعه و عمران شهرستانی، دانش بنیان صنعتی و معدنی، عمران و ساختمان، صنایع دستی و... در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: بشرویه با تشکیل 25 تعاونی و بیرجند با 24 تعاونی بیشترین تعاونی تشکیل داده در سال گذشته در استان را به خود اختصاص داده است.

سنجری آموزش و فرهنگ را مهمترین موضوع در تعاونی ها دانست و گفت: در این راستا سال گذشته 17 هزار و 451 نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی به تعاونگران ارائه شده است.

کد خبر 2269792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha