۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۲۱

آیت الله محمدی:

مسئولان زمینه ساز موفقیت آیندگان باشند/ زیباسازی همدان فراموش نشود

مسئولان زمینه ساز موفقیت آیندگان باشند/ زیباسازی همدان فراموش نشود

همدان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئولان باید زمینه ساز موفقیت آیندگان باشند، گفت: عدم توجه به آینده شهر گرفتاری شهروندان و مسئولان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر یکشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر همدان بابیان اینکه شورای اسلامی شهر امانتدار خداوند متعال و مردم هستند افزود: یکی از وظایف مهم شورا این است که برای سالهای آینده شهر برنامه ریزی داشته باشند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه عدم توجه به آینده شهر گرفتاری شهروندان و مسئولان را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: چنانچه مسئولین در حد مسکن کار کنند در آینده بن بستی حاصل می شود که آیندگان هرگز از عهده آن بر نخواهند آمد.

وی با اشاره به گرانی مسکن در همدان افزود: باید این معضل ریشه یابی شود.

امام جمعه همدان به اهمیت صنعت گردشگری نیز اشاره کرد و یادآور شد: همدان یکی از قطب های گردشگری کشور است که اگر بتوان مکانها و نقاط فوق العاده و حساسی که قابلیت رونق اقتصادی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نیز ایجاد می شود.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی همچنین با اشاره به کلان شهر شدن همدان کرد، افزود: تملک اراضی ورودی شهر همدان از سمت تهران بسیار با اهمیت است چرا که با این اقدام در آینده می توان از بروز مشکلات تملکی جلوگیری کرد.

آیت الله محمدی توجه به زیبا سازی سطح شهر را مهم برشمرد و اظهار کرد: زیباسازی شهر همدان امری ضروری است و در این زمینه شورای اسلامی شهر و شهرداری می تواند با ساماندهی ورودی های شهر تعریض خیابانها، ایجاد پارک نواری و جاذبه های گردشگری به این موضوع بپردازد.

رئیس شورا اسلامی شهر همدان نیز گفت: شورای چهارم آمادگی برای تحقق شعار امسال در عرصه اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را دارد و رهنمود های  مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود قرارداده است.

رضا میرزایی اعضای شورای چهارم اسلامی شهر همدان را متشکل از افراد متخصص و با تجربه دانست و با اشاره به افزایش 93 درصدی بودجه سال جاری شهرداری همدان، افزود: این اقدام یک ریسک مدیریتی است چرا که روال طبیعی افزایش بودجه حدود 15 تا 20 درصد بوده است.

میرزایی با بیان اینکه در راستای تحقق بودجه 93 هدف تحمیل فشار بیشتر بر مردم نیست، اظهار کرد: در این راستا ردیف های درآمدی بین 15 تا 20 درصد افزایش داده شده و هدف از تحقق بودجه بیشتر از طریق درآمد و راهکارهای کوششی است.

وی اضافه کرد: منظور از درآمدهای کوششی برقراری تعامل با شهروندان و اعتماد سازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه پیش بینی بودجه کارهای عمرانی سال 93 حدود 75 درصد است، گفت: انتظار می رود با کمک مسئولین استان و نمایندگان مجلس بتوان گامهای موثری را بری مراکز استان برداشت.

رضا میرزایی با تاکید براینکه شورای چهارم اسلامی شهر همدان بر بازگشایی معابر و خیابانهای کرمانشاه و پاسداران جهت تسهیل در تردد نمازگزاران پیش قدم است، یادآور شد: سال گذشته شورا موضوع رایگان بودن ایاب و ذهاب نمازگزاران جمعه را مصوب کرد که این اقدامی بی نظیر در سطح کشور است.

 

کد خبر 2269960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha