۲۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۷:۳۷

مهرعلیزاده عنوان کرد؛

آموزش های مهارتی حلقه اتصال صنعت با اشتغال است/ بازنگری 30 رشته مهارتی در سازمان فنی و حرفه ای کشور

آموزش های مهارتی حلقه اتصال صنعت با اشتغال است/ بازنگری 30 رشته مهارتی در سازمان فنی و حرفه ای کشور

کرج - خبرگزاری مهر: معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: رشته هایی که در مراکز آموزش فنی و حرفه ای به مهارت آموزان آموزش داده می شود متناسب با نیاز استانهای کشور است بنابراین آموزش های مهارتی در حوزه های مختلف حلقه اتصال صنعت، فن و اشتغال است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست یک روزه  تخصصی رشته های مهارتی در سطح ملی بعد از ظهر روز یکشنبه در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور در کرج با حضور معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و برخی دیگر از مدیران ارشد استانی و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

یدالله مهرعلیزاده با بیان این مطلب اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیاز جامعه و با رویکرد جدید عملی ارائه می شود تا برای دستیابی به توسعه پایدار گام های استواری برداریم.

مهرعلیزاده در ادامه تاکید کرد: آموزش رشته های مهارتی در مراکز آموزشی متناسب با نیاز بنگاههای اقتصادی و اصناف توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با اولویت بندی رشته های فنی و حرفه ای، در 30 رشته مهارتی مرتبط با مسابقات جهانی مهارت بازنگری می شود.
 

مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شود

معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: آموزش رشته های فنی و حرفه ای با هدف اشتغال زایی در دستور کار قرار گرفته و برای بهبود آموزش ها و اجرای راهبرد جدید از ظرفیت های علمی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای و انجمن های علمی و صنفی در استانهای کشور استفاده می شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از افرادی که توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش دیده در کارگاه های تولیدی جذب بازار کار می شوند که اگر به این به خوبی پرداخته شود می توان در مسیر اشتغال زایی تاثیر شگرفی به جای بگذارد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: آموزش های مهارتی در حوزه های مختلف رابطه بین فن، صنعت و اشتغال را به وجود می آورد بنابراین رشته هایی که در مراکز آموزش فنی و حرفه ای ارائه می شود متناسب با نیازها و پتانسیل استانهای کشور در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ در این نشست یک روزه تخصصی رشته های مهارتی در سطح ملی، روشهای اجرای برنامه های جدید آموزشی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور جمعی از کارشناسان این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2270066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha