۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸

ميرزائي اصل:

منزلت اجتماعي مردان متاثر از شخصيت زنان است

منزلت اجتماعي مردان متاثر از شخصيت زنان است

سنندج – خبرگزاري مهر: فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به اهميت جايگاه زنان در جامعه بيان كرد: منزلت و جايگاه اجتماعي مرد متاثر از شخصيت زنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ولي الله ميرزائي اصل ظهر امروز یکشنبه در مراسم گراميداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و مراسم تجليل از خدمات بانوان شاغل در فرمانداری سنندج، اظهار داشت: زماني كه زنان در جامعه مورد تكريم و توجه قرار گيرند جامعه به سمت و سوي سلامت پيش مي رود و به همين دليل بايد زنان را در جامعه اسلامي تكريم كرد.

وي ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، سیره زندگی دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) را عصاره خوبی های عالم و شخصیت این بانوی بزرگوار را الگویی  ارزشمند برای تمامی زنان توصیف كرد و گفت: امروز همه ما بايد تلاش كنيم تا از زندگي حضرت فاطمه زهرا الگوبرداري كنيم.

فرماندار شهرستان سنندج با اشاره به جايگاه زنان در جوامع اسلامي گفت: منزلت و جایگاه اجتماعی مرد در جامعه متاثر از شخصیت زنان است، چراکه زن بعنوان مدیر و محور خانواده، مکمل شخصیت مرد است.

وي يادآور شد: در جامعه امروزی وظیفه خطیر فرزند پروری و تربیت کودکان، درک و شناخت نیازها، احساسات و مطالبات کودکان بر دوش زنان است که برآورده کردن آن مستلزم آگاهی و  واقف بودن آنان به جایگاه و نقش والایشان در خانواده است.

ميرزائي اصل با اشاره به اينكه بايد در تمامي حوزه ها به زنان توجه شود، يادآور شد: برهمین اساس است که زنان در مباحث فرهنگی، يكي از پايه هاي اصلي جامعه هدف محسوب می شوند و تغییر در رفتار و نگرش آنان به منزله تغییر در تمامی لایه های اجتماع است.

وي تضعیف ارزشهای دینی و اخلاقی، مدگرایی، چشم و هم چشمی، تهاجم فرهنگی و رسانه ای، طلاق و تاخیر در ازدواج را از جمله آسیبهای تهدیدکننده زنان برشمرد و عنوان كرد: همه ما بايد تلاش كنيم تا در راستاي جلوگيري از اين آسيب ها برنامه ريزي جامعي داشته باشيم.

فرماندار شهرستان سنندج در بخش پاياني سخنان خود حفظ اعتدال و میانه روی در مدیریت اقتصاد خانواده و پایبندی به آموزه های متعالی اسلامی بویژه حجاب و عفاف را ضامن حفظ شخصیت و جایگاه زنان در جامعه عنوان کرد.

 

کد خبر 2274396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha