۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲

مرادی پناه خواستار شد:

مسئولین شهرستان بهار وضعیت بازار را تحت کنترل داشته باشند/ ذخیره سازی 36 کالاي اساسي

مسئولین شهرستان بهار وضعیت بازار را تحت کنترل داشته باشند/ ذخیره سازی 36 کالاي اساسي

بهار - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه در راستاي رفاه حال مردم در سطح استان همدان، 36 کالاي اساسي ذخيره سازي شده است، گفت: مسئولین باید وضعیت بازار را تحت کنترل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مرادی پناه عصر پنجشنبه در جلسه تنظيم بازار شهرستان بهار با بیان این مطلب که فاز دوم هدفمندي يارانه ها در حال اجراست و مسئولین نظام و مردم همه باید دست در دست هم در راستای اجرای سیاست های دولت حرکت کنند، اظهار داشت: مسئولین نظام باید وضعیت بازار را تحت کنترل داشته باشند تا مردم با آسودگي خاطر مايحتاج روزانه خود را تأمين کنند.

مرادي پناه افزود: در راستای آرامش بازار شهرستان، با اقدامات متولیان امر در روزهای آتی هر ميزان گوشت مرغ که مصرف مردم شهرستان باشد، به قيمت شش هزار و 300 تومان توزيع مي شود.

وي اذعان داشت: بازديدها و بازرسی های کارشناسان اصناف از سطح بازار شهرستان به منظور جلوگیری از ایجاد تشنج در بازار توسط سودجویان، بايد بصورت اکيپي و مستمر باشد و با سود جويان و احتکار کنندگان بشدت برخورد شود.

مرادی پناه با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه تاکسی ها باید با کارشناسي انجام شود، گفت: افزایش نرخ کرايه هاي حمل و نقل درون شهري و برون شهري باید طوری باشد که نه رانندگان و نه مردم متضرر شوند.

افزایش قیمت در هیچ کالایی نخواهیم داشت

معاون برنامه‌ريزي استاندار همدان نیز در این کمیته ضمن اینکه از اعضاي کميته خواست تا از هرگونه افزايش قيمت جلوگيري کرده و مراتب را به مسئولان مرجع اطلاع دهند، اظهار داشت: با توجه به اینکه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي اعمال شده و برای تأمین کالاهای اساسی مردم نیز از قبل تمام تدابير لازم اندیشیده شده لذا افزايش قيمتي در هيچ زمينه‌اي نخواهيم داشت.

خسرو سامری کم‌فروشي، گران‌فروشي و احتکار را از جمله مشکلات موجود در بازار استان همدان عنوان کرد و افزود: ‌متولیان امر در صورت مشاهده هرگونه تخلف در سطح بازار که منجر به متشنج کردن وضعیت بازار شود به سرعت اقدامات لازم را برای مرتفع نمودن انجام دهند.

سامري همکاري اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزيرات حکومتي را مهم و اثرگذار خواند و گفت:‌ براي رفاه حال مردم در سطح استان نسبت به ذخيره‌سازي مواد لبني، پروتئيني از جمله گوشت قرمز، سفيد و نهاده‌هاي دامي براي دامداران اقدام شده است.

وي افزود: در استان همدان براي تأمين 36 کالاي اساسي و مورد نياز مردم از قبل تدابيري توسط دستگاه‌هاي مربوطه انديشيده شده است بنابراين با واحدهاي صنعتي، توليدي و خدماتي که بدون هماهنگي اقدام به افزايش قيمت کنند به شدت برخورد ميشود.

سامری با تأکيد بر نظارت بر فعاليت شرکت‌هاي پخش مواد غذايي در استان همدان، اذعان داشت: با توجه به اينکه اين شرکت‌ها مواد مورد نياز مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي عرضه کالا را در سطح استان تأمين مي‌کنند بايد با هماهنگي با اداره صنعت، معدن و تجارت بر نحوه فروش و عرضه کالا توسط آنها نظارت شود.

وی افزود: بايد با سياست منطقي بازار را به سمتي برد که موجب رشد و توسعه اشتغال و توليد شود.

کد خبر 2282962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha