۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۸:۵۰

حسینی واعظ:

توسعه و نشر فرهنگ قرآنی نیازمند ظرفیت های عظیم مردمی است

توسعه و نشر فرهنگ قرآنی نیازمند ظرفیت های عظیم مردمی است

گرگان – خبرگزاری مهر: مدیرعامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان گلستان گفت: برای اینکه بتوانیم فعالیت های قرآنی و اهل بیت (ع) را نشر، توسعه و ترویج دهیم نیاز است تا ظرفیت عظیم مردمی وارد صحنه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمصطفی حسینی واعظ شامگاه یکشنبه در جمع نخبگان قرآنی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ، ابراز داشت: جبهه متحد فرهنگی باید در مقابل استکبار جهانی تشکیل شود و جامعه قرآنی با ایجاد وحدت و همدلی نیاز است تا به صورت واحد در این حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: پشتوانه مردمی در حفظ و صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی بسیار  نقش آفرین بوده و مردم توانسته اند در محافظت از این شجره طیبه و تحقق اهداف این حرکت نورانی نقش اساسی را ایفا کنند.

حسینی واعظ اظهار داشت: وحدت دارای مولفه های بسیار زیادی است که در این بین قرآن رأس مولفه های وحدت قرار دارد، چرا که به عنوان کتاب مشترک، خط مشترک، زبان مشترک، فرهنگ مشترک و حبل المتین الهی که رشته تسبیح مان شده است در بین مسلمین قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت های موسسات قرآنی تصریح کرد: از جمله فعالیت های این موسسات شناسایی، ارائه مجوز، حمایت و ساماندهی مراکز قرآنی در قالب مجمع خیرین قرآنی مردمی و یا جلب مشارکت های مردمی در حمایت از فعالیت های قرآنی در قالب مجمع خیرین قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی است.

یکدلی و وحدت در بین مردم گلستان بسیار زیاد است
 
این مسئول گلستان را رنگین کمانی از طیف های وسیع قومیت ها، مذاهب، فرق، گویش و سنت های دیرین به قدمت تاریخ معرفی کرد و بیان داشت: تنوع قومیتی  در استان گلستان تا به الان نتوانسته بین مردم شکافی را  ایجاد کند به طوری که در حال حاضر یکدلی و وحدت دراین استان در مقایسه با سایر استان ها بیشتر است.

وی با اشاره به ویژگی های رهبر کبیر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:  از ویژگی ها و رموز موفقیت معمار کبیر انقلاب اسلامی در تحقق انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی ایران استفاده از ظرفیت بزرگ مردمی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه موسسات قرآنی باید مردمی، فراسازمانی و فراجناحی باشند تاکید کرد: نباید موسسات قرآنی را به بهانه  هدایت های سازمانی ، نظارت یا ایجاد وحدت رویه در بین آنان دولتی یا شبه دولتی نماییم.

وی اضافه کرد: نگاه‌ مسئولان به موسسات قرآنی نباید نگاهی ابزاری بوده و آن را جزء بخش های  الحاقی به دولت و واحدهای تابعه سازمانی  بدانند.

حسینی واعظ با بیان اینکه گلستان در فعالیت‌های قرآنی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، عنوان داشت: متاسفانه زیر سرسبزی و زیبایی  گلستان فقر پنهان شده است و این فقر نه فقط اقتصادی نیست  بلکه در حوزه های فرهنگی و قرآنی نیز این ضعف به چشم می خورد.

وی ادامه داد: گلستان با وجود برتری نسبی در فعالیت‌های قرآنی، اما با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد که عزم جهادی مسئولان در حمایت و برنامه‌ریزی در فعالیت‌ها را می‌طلبد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان با عنوان اینکه همیشه دستورالعمل‌هایی از بالا به پائین و نظرات پایتخت‌ نشین نتیجه مطلوب ندارد، گفت: باید در تدوین آئین‌نامه‌ها، اساسنامه‌ها و دستور العمل‌های واحدها و سازمان‌های تحت امر به این موضوع مهم توجه شود.

گلستان دارای 200موسسه قرآنی است

وی افزود: در حال حاضر استان گلستان تعداد 200 موسسه قرآنی ، خانه قرآن شهری و روستایی دارد که این موسسات با تمام توان برای فعالیت‌های جهادی در عرصه قرآن و عترت اعلام  آمادگی می کنند.

حسینی واعظ تأکید کرد: نگاه به استان گلستان به عنوان یکی از مناطق خاص کشوری باید ویژه باشد و برای این استان باید بتوانیم برنامه‌ریزی های خوبی را انجام دهیم..

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه حوزه قرآن و عترت اظهار داشت: عدم وجود دانشگاه تخصصی در حوزه قرآن و عترت را عاملی در کمبود نیروهای متخصص قرآنی است و هم اکنون فقدان پست های سازمانی قرآنی یک ضعف اساسی محسوب می شود.

این مسئول ادامه داد: گلستان نیازمند دانشگاه‌های علوم قرآنی دارد و برآورده شدن این موضوع  نیازمند همت مدیران و مسئولان است تا بتوانند در ترویج مسائل قرآنی گام های اساسی تری را بردارند.

وی با بیان اینکه جبهه متحد فرهنگی در مقابل استکبار جهانی  باید تشکیل شود، تصریح کرد:  در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری نیاز امروز ما وحدت و همدلی جامعه قرآنی است لذا باید زمینه اتحاد جامعه قرآنی در کشور فراهم و در این جبهه به صورت واحد اهتمام شود.

کد خبر 2285009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha