۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

نمایش ویژه فیلم کارگردان ایرانی - بریتانیایی در فستیوال لس‌آنجلس

نمایش ویژه فیلم کارگردان ایرانی - بریتانیایی در فستیوال لس‌آنجلس

جدیدترین فیلم کلینت ایستوود در حالی در فستیوال فیلم لس آنجلس به نمایش درمی آید که فیلم‌های «سفید پوستان عزیز»، «دو صورت ژانویه» اثر کارگردان ایرانی -بریتانیایی و «عشق عجیب است» در مراسم اصلی این فستیوال که امسال بیستمین سال خود را تجربه می‌کند، به صورت ویژه به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، به گفته ترتیب‌دهندگان فستیوال لس‌آنجلس فیلم «پسران جرسی» در مراسم اختتامیه بیستمین سالگرد فستیوال فیلم لس‌آنجلس به نمایش درمی‌آید. فیلم جدید کلینت ایستوود اقتباسی از یکی از نمایش‌های موزیکال برادوی است.

این فیلم که درباره گروه موسیقی پسرانه به نام فرانکی و والی در اواسط دهه 60 میلادی است، پنج شنبه نوزدهم ماه ژوئن (29 خرداد) در سالن ال‌ای‌لایو مرکز شهر که در پنج سال گذشته خانه فستیوال فیلم لس آنجلس بوده است، به نمایش درخواهد آمد.

فیلمنامه جدیدترین فیلم ایستوود را مارشال بریکمن و ریک الیس با اقتباس از نمایشی به همین نام که سال 2005 در برادوی به صحنه رفت و برنده چهار جایزه تونی شد و فروشی یک میلیارد دلاری را تجربه کرد، نوشته اند. ایستوود برای ساخت این فیلم موزیکال از ستارگان اصلی و شناخته شده استفاده نکرده چون بازی در این نقش‌ها مستلزم آوازخوانی زیاد است.

از فیلم های دیگری که اعلام شده در این فستیوال به نمایش در می‌آیند می‌توان به فیلم «عشق عجیب است» ساخته ایرا ساش اشاره کرد که جان لیتگاو و آلفرد مولینا در آن به نقش آفرینی می‌پردازند. فیلم «سفید پوستان عزیز» ساخته جاستین سیمین نیز طعنه ای به روابط نژادی است که در فضای یک کالج به وقوع می‌پیوندد. سومین نمایش ویژه نیز به فیلم «دو صورت ژانویه» ساخته حسین امینی اختصاص دارد که داستان آن در سال 1962 و در کشورهای یونان و استانبول به وقوع می پیوندد. از بازیگران این فیلم می توان به ویگو مورتنسن، کریستن دانست و اسکار آیزک ستاره فیلم «جنگ ستارگان: اپیزود 7» اشاره کرد.

این نمایش های ویژه به لیست قابل توجه 200 فیلم سینمایی، فیلم کوتاه و موزیک ویدیویی می پیوندند که در 40 کشور مختلف ساخته شده اند و در این فستیوال مورد بررسی قرار می گیرند.

فستیوال فیلم لس آنجلس یازدهم ماه ژوئن(21 خرداد) و با پیش نمایش فیلم «برف شکن» ساخته بونگ جون هو در آمریکای شمالی آغاز می‌شود. این فیلم یک داستان ماجراجویانه و هیجانی و علمی تخیلی است که روی یک قطار پرسرعت اتفاق می‌افتد.

فیلم ایندیپندنت با همکاری لس آنجلس تایمز و ال ای لایو مسئولیت نمایندگی این فستیوال در رسانه ها را بر عهده دارند.

حسین امینی، فیلمنامه نویس ایرانی-بریتانیایی 48 ساله از اوایل دهه 90 میلادی کارش را با نوشتن فیلمنامه شروع کرد. او ابتدا فیلمنامه های «مرگ نور» (پیتر کومینسکی،1992) ، «رازهای عمیق» (دیامود لاورنس،1996) را نوشت که چندان شهرت ندارند. وی با شش کار بعدی اش شناخته شد که شامل «جود» (مایکل وینترباتم،1966)، «بال های کبوتر» (ایان سافتلی،1997)، «چهار پر» (شکار کاپور،2002)، «تیر خلاص» (جان مدن،2008)، «شانگهای» (مایکل هافستروم،2010) و «بران» (نیکلاس ویندینگ رفن،2011) است. او برای نوشتن فیلمنامه «بال های کبوتر» نامزد اسکار شده است.

«سفید برفی و مرد شکارچی» ، «47 رونین» و «دو چهره ژانویه» جدیدترین فیلمنامه‌های اوست که سال 2012 و 2013 نوشته شده‌اند. او اولین تجربه کارگردانی‌اش را با همین فیلمنامه آخر انجام داده است. 

کد خبر 2286980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha