۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

حبیب نژاد:

هفت هزار تن محصول شیلاتی در مازندران صادر شد

هفت هزار تن محصول شیلاتی در مازندران صادر شد

بابلسر - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات مازندران، مجموع صادراتی محصولات شیلات در سال گذشته را حدود هفت هزارتن با ارزش اقتصادی 32 میلیون دلاراعلام کرد و تصریح کرد: برای اولین بار پارسال 500 کیلو خاویار پرورشی تولید و به اروپا و کشورهای آسیایی صادر شده است.

حسن حبیب نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مازندران از جمله مناطق مستعد آبزی پروری است گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و 850 واحد مزرعه پرورش آبزیان با مساحتی بیش از 15هزار هکتارشامل مزارع پرورش ماهیان گرمآبی، سردآبی،خاویاری در مازندران مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول یادآور شد: پارسال حدود یکصد میلیون قطعه بچه ماهی سردآبی و گرمآبی توسط واحدهای بخش خصوصی در استان تولید و علاوه بر تامین واحدهای آبزی پرور مازندران به سایر استانها صادر شد.

حبیب نژاد با اشاره به اینکه آبزی پروری از جمله ظرفیتهای مستعد برای ایجاد فرصت های شغلی بشمار می آید یادآور شد: پارسال شش هزار و 200 نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی پروری مشغول فعالیت بوده اند.

مدیر کل شیلات مازندران میزان تولید آبزیان پرورشی در سال گذشته را 67 هزار و 700 تن اعلام کرد و افزود: با تولید این میزان آبزی پرورشی پنج درصد از برنامه از پیش تعیین شده جلوتر هستیم.

کد خبر 2287664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha