۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۶

سپیددشت لرستان بازهم تکان خورد/ ثبت چهارمین زلزله ظرف 48 ساعت گذشته

سپیددشت لرستان بازهم تکان خورد/ ثبت چهارمین زلزله ظرف 48 ساعت گذشته

خرم آباد - خبرگزاری مهر: زلزله ای به قدرت 3.3 ریشتر دقایقی قبل سپیددشت در استان لرستان را تکان داد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: این زمین لرزه با شدت 3.3 ریشتر در سپیددشت از توابع شهرستان خرم آباد در استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت 12 و 19 دقیقه و 19 ثانیه ظهر امروز پنجشنبه ذکر کرد و افزود: تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را 9 کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی 48.91 و 32.99 بوده است.

بنابر این گزارش علاوه بر زمین لرزه امروز طی دو روز گذشته سه زمین لرزه دیگر نیز خرم آباد و سپیدشت را تکان داده بود. در این راستا ساعتی پیش زمین لرزه ای با شدت 3.7 ریشتر در سپیددشت از توابع شهرستان خرم آباد به وقوع پیوست.

زمان وقوع این زلزله ساعت 11 و 24 دقیقه و 40 ثانیه پیش از ظهر امروز پنجشنبه و عمق آن15.1 کیلومتر اعلام شده بود.

همچنین شب گذشته زمین لرزه ای با شدت 2.5 ریشتر در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست که بخشی زیادی از مردم آن را احساس کردند. زمان وقوع این زلزله ساعت 20 و 51 دقیقه و 32 ثانیه شامگاه چهارشنبه و عمق وقوع این زمین لرزه 8.9 کیلومتر اعلام شد.

روز سه شنبه نیز زلزله ای به شدت 2 ریشتر در خرم آباد ثبت شد. این زمین لرزه در ساعت 3 و 28 دقیقه و 14 ثانیه بامداد روز سه شنبه با عمق 7.5 کیلومتر در مرکز لرستان رخ داد.

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

کد خبر 2291856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha