۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۱۶

پهناور عنوان کرد:

بیشترین حوادث کار در کهگیلویه مربوط به کارگران ساختمانی است

بیشترین حوادث کار در کهگیلویه مربوط به کارگران ساختمانی است

دهدشت - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه بیشترین میزان حوادث کار در این شهرستان مربوط به کارگران ساختمانی است، گفت: این امر نظارت بیشتر سازمان نظام مهندسی بر انجام عملیات پیشگیرانه از وقوع حوادث ساختمانی را ضرورت می بخشد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف پهناور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهندسان ناظر این شهرستان تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود خطرات ساختمانی تهدید کننده جان کارگران به این اداره نداده اند، افزود :این در حالی است که در سال های اخیر 62 درصد حوادث کار مربوط به حوادث ساختمانی بوده است.

وی با بیان اینکه نظارت میدانی تعدادی از مهندسان ناظر در این شهرستان بسیار ضعیف است، اظهار داشت :این امر باعث به خطر افتادن جان بسیاری از کارگران ساختمانی در این شهرستان شده است.

پهناور با اشاره به اینکه مهندسان ناظر نمایندگان نظام مهندسی هستند و باید نظارت جامع و کامل بر جلوگیری از وقوع حوادث ساختمانی داشته باشند، بیان کرد: مهندسان ناظر در این راستا باید مخاطرات محیط کار را برای کارگران تبیین کنند این در حالی است که در این شهرستان تعدادی از مهندسان ناظر در این امر کوتاهی می کنند.

وی تصریح کرد: کارفرما موظف است در هر قسمتی از کارگاه که خطر تهدید میکند کار را متوقف کند و با دور کردن کارگران از محل خطر، اقدامات لازم را برای رفع خطر انجام دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه فرهنگ ایمنی تاکنون برای کارگران ما نهادینه نشده است، اضافه کرد: استفاده از وسایل ایمنی برای کارفرمایان و کارگران ساختمانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

 

 

کد خبر 2293771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha