۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۵۷

گروسی در گفتگو با مهر:

تولیدکنندگان مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند

تولیدکنندگان مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند

شهریار - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره با اینکه هم اکنون مصرف بهینه در بخش تولید وجود ندارد گفت: باید با حمایت از تولیدکنندگان و پرداخت تسهیلات برای بروز رسانی تجهیزات، افزایش بهره وری، ارتقای سطح کیفیت تولیدات و... گامی در مسیر کاهش مصرف انرژی برداشت.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاکیدات رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی و حمایت از صنعت و تولید داخلی اظهار داشت: کشور ما پتانسیل بسیار مطلوبی در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن دارد که باید به طور ویژه مورد توجه و جمایت قرار گیرد، رهبر معظم انقلاب نیز بارها در منویات خود بر اقتصاد مقاومتی، تکیه بر تولید و توان داخلی، عدم وابستگی به نفت و حمایت از کارآفرینان تاکید کرده اند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه هدفمندی یارانه نیز قانونی مبنی بر اختصاص 30 درصد درآمدهای ناشی از هدفمندی به بخش صنعت و تولید در مجلس تصویب شد اما متاسفانه بدرستی و کامل به اجرا در نیامد و سهم تولید و صنعت از درآمدهای هدفمندی محقق نشد، در مقابل نیز تورم افزایش یافت.

توجه به تولید عاملی برای کاهش تورم در کشور است

وی توجه به تولید را عاملی برای کاهش تورم در کشور برشمرد و عنوان کرد: توجه به تولید و صنعت، علاوه بر اشتغالزایی موجب افزایش درآمد خانوارها خواهد شد لذا باید اولویت نخست را به تولید می دادیم اما متاسفانه اینگونه نشد و مردم در حال حاضر از وضعیت اشتغال ناراضی هستند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش تولید نیازمند دریافت یارانه نیست چراکه خودش درآمدزا است، تنها نیاز به حمایت دارد، البته تولید کنندگان نیز باید مصرف بهینه انرژی و سوخت را در دستور کار قرارد هند چراکه در حال حاضر با افزایش فیمت حاملهای انرژی، پول سوخت و انرژی اضافی را مردم پرداخت می کنند.

تولیدکنندگان مصرف بهینه انرژی را در دستور کار قرار دهند

گروسی تاکید کرد: اگر امروز انرژی در حوزه تولید به نحو شایسته مصرف نشود به دلیل افزایش قیمت تمام شده کالاها، اثر آن متوجه مردم خواهد بود تنها راهکار این مساله نیز توجه به تاکیدات رهبری در حوزه اصلاح الگوی مصرف است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره با اینکه هم اکنون مصرف بهینه در بخش تولید وجود ندارد، متذکر شد: در حال حاضر اکثر خودروهای تولیدی در شرکتهای ایران خودرو و سایپا در هر 100 کیلومتر بین 10 تا 12 لیتر بنزین مصرف می کنند که این میزان استاندارد نیست و باید در حدود پنج یا شش لیتر باشد.

این مسئول افزود: باید با حمایت از تولیدکنندگان و پرداخت تسهیلات برای بروز رسانی تجهیزات، افزایش بهره وری، ارتقای سطح کیفیت تولیدات و... گامی در مسیر کاهش مصرف انرژی برداشت تا از طریق تولید محصولات کیفی با قیمت تمام شده مناسب، به مردم و تولید کنندگان فشار وارد نشود.

کد خبر 2294367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha