۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۸

سلطانی مطرح کرد:

جذب گردشگر در کشور متناسب با ظرفیتها نیست/ لزوم اصلاح نگاه سنتی به گردشگری

جذب گردشگر در کشور متناسب با ظرفیتها نیست/ لزوم اصلاح نگاه سنتی به گردشگری

یاسوج – خبرگزاری مهر: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران میزان جذب گردشگر در کشور را متناسب با ظرفیتهای آن ندانست و گفت: کشور ایران با داشتن جایگاه دهم در وجود مواریث تاریخی و رتبه پنجم در جاذبه‌های گردشگری، رتبه بالاتر از 100 در جذب گردشگر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پدرام سلطانی ظهر چهارشنبه در کارگروه توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دو کشور مسلمان مالزی و ترکیه با اینکه جاذبه‌ها و مواریث کمتری نسبت به ایران دارند اما اکنون رتبه‌های شش و 10 جذب توریست در جهان را در اختیار دارند.

وی بر آسیب شناسی در این خصوص تاکید کرد و بیان داشت: باید نقش گردشگری به عنوان یک صنعت مهم در اقتصاد و توسعه در کشور بیشتر تبیین شود.

سلطانی اظهار داشت: رویکرد و نگاه سنتی به صنعت گردشگری در کشور اولین مانع در توسعه این صنعت مهم است.

وی در ادامه به سیاست تنش‌زدایی دولت در سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: این سیاست موجب گسترش حضور گردشگر به کشور شده است.

وی بر توسعه زیرساختهای گردشگری با توجه به رشد حضور گردشگران خارجی تاکید کرد و گفت: حمل و نقل یکی از زیرساختهای و اولویت مهم در این زمینه است که از کمبودهایی برخوردار است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: حمل و نقل هوایی 57 درصد از وظیفه جابجایی گردشگر در دنیا را بر عهده دارد اما در کشور نه تنها در حمل و نقل هوایی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد بلکه در حمل و نقل زمینی برای حمل گردشگر و توریست هم معضلات بسیاری پیش روی صنعت گردشگری است.

سلطانی بر ورود هر چه بیشتر بخش خصوصی در این صنعت تاکید کرد و بیان داشت: لازم است جاذبه‌ها و مشوق‌ها برای ورود این بخش افزایش یابند تا بخش خصوصی با رغبت در صنعت گردشگری سرمایه گذاری کند.

 

کد خبر 2296179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha