۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۲۵

آیت الله ملک حسینی:

مهمترین هدف گردشگری از نگاه دین رشد انسان است/حمایت از سرمایه گذاری یک وظیفه است

مهمترین هدف گردشگری از نگاه دین رشد انسان است/حمایت از سرمایه گذاری یک وظیفه است

یاسوج – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مهمترین هدف گردشگری از نگاه دین را رشد انسان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با روسای اتاقهای بازرگانی و معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور اظهار داشت: دین طرفدار این است که ثروت ها در رگهای اقتصاد جامعه جاری شود و این ضرورت سرمایه گذاری را نشان می دهد.

وی بیان کرد: اگر کار مولد سرمایه است، باید سرمایه هم مولد کار باشد و این چرخه استمرار پیدا کند.

آیت الله ملک حسینی به نگاه دین به سیر و سفر اشاره کرد و بیان داشت: در قرآن مهمترین هدف گردشگری رشد انسان است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر در گردشگری رشد ثروت اتفاق بیفتد اما رشد انسان اتفاق نیفتد، این گردشگری بی نتیجه است و سودآوری آن پایدار نیست.

وی تصریح کرد: گردشگری در قرآن یک گردشگری هدفمند است و اقتصاد در خدمت فرهنگ و فکر انسان خواهد بود.

وی تاثیر فرهنگ بر رشد وزوال اقتصادی را غیر قابل انکار دانست و گفت: در هر جامعه ای به فراخور آن می توان بنیان سرمایه گذاری اقتصادی را نهاد و اگر این شاخص ها رعایت نشود، بهره وری به نتیجه نمی رسد.

آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه باید اصولی برحیثیت گردشگری حاکم شود، بیان داشت: تنها سکو سازی را نماد توسعه گردشگری دانستن ظلم به صنعت توریسم است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به معبدهای شرق و استقبال گردشگران از این معبدها گفت: جذابیت های گردشگری در جامعه اسلامی ایران باید معطوف به دین باشد تا بتواند با انسان ارتباط برقرار کند.

وی بیان کرد: جذابیتها باید به گونه ای باشد که انسان انگیزه برای هزینه مجدد داشته باشد.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: نباید تنها بر جاذبه های طبیعی تکیه کرد بلکه دنیا امروز در کنار جاذبه های طبیعی، جاذبه های غیر طبیعی ایجاد کرده و خداوند دست انسان را در این زمینه باز گذاشته است.

حمایت از سرمایه گذاری مشروع یک وظیفه است

وی همچنین حمایت از سرمایه گذاری مشروع در راستای کارآفرینی و تولید را یک وظیفه دانست و گفت: باید بسترهای سرمایه گذاری به بهترین شکل ایجاد شده و موانع سرمایه گذاری از سوی مسئولین برطرف شود.

وی براستمرار نظارت بر امر سرمایه گذاری تا پایان کار تاکید کرد و گفت: عدم نظارت و مدیریت بر طرح های اقتصادی از ابتدا تا انتها منجر به بروز مشکلات کنونی شده است.

آیت الله ملک حسینی برگزاری شورای گفتگو را حرکتی بسیار مفید در راستای رفع مشکلات سرمایه گذاران و بخش خصوصی عنوان کرد و خواستار استمرار کار این شورا شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز در سخنان کوتاهی گفت: یکی از ارکان مهم توسعه اقتصادی هر کشور سرمایه های انسانی است.

سعیدشیرکوند افزود: سرمایه انسانی لزوما متخصصین در این حوزه نیستند بلکه متخصصین سایر حوزه ها نیز هستند که باید از توان انها استفاده کرد.

وی از حمایت آیت الله ملک حسینی از سرمایه گذاری در بخش گردشگری این استان تقدیر کرد.

رئیس اتاق یاسوج هم در این نشست گفت: در سال گذشته 16 کارگروه تخصصی برای تعین تکلیف واحدهای مشکل دار در این استان تشکیل شد.

جبار کیانی افزود: این استان در برگزاری شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت رتبه برتر کشور را در اختیار دارد.

وی تاکید کرد: برگزاری همایش فرصتهای گردشگری استان نتیجه نشست های شورای گفتگو است.

کیانی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: دشمنان توسعه اقتصادی حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد را نشانه گرفته اند.

کد خبر 2296979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha