۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۴۵

خادمی مطرح کرد:

موازی کاری دستگاههای اجرایی موجب عدم خروجی مثبت جلسات مربوط به جوانان شده است

موازی کاری دستگاههای اجرایی موجب عدم خروجی مثبت جلسات مربوط به جوانان شده است

یاسوج – خبرگزاری مهر: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از تشکیل نامنظم و ناهماهنگ جلسه شورای ساماندهی جوانان گفت: موازی کاری و تداخل عملکرد دستگاههای اجرایی و روشن نبودن مأموریت آن ها در بحث جوانان موجب عدم خروجی مثبت جلسات شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی بعدازظهر دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان افزود: برخی از سازمان های ایجاد شده به دلیل متمایز نبودن عملکرد نیاز به تعریف مأموریت ها دارند زیرا فصل مشترک عملکردی این سازمان ها با دیگر نهادها روشن نیست.

وی به پیشنهادات ارائه شده در راستای جداسازی سازمان ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: تا زمان جداسازی این دو بخش از یکدیگر در استان می توانیم با شفاف سازی عملکرد این دو برای چند مورد از مشکلات و نیازهای جوانان تصمیم سازی کنیم.

استاندار با تأکید بر اینکه با یک یا چند جلسه دو ساعته مشکلات انبوه حوزه جوانان برطرف نمی شود، اظهار داشت: باید در هر جلسه و نشستی یک تا دو دستور کار مهم در این شورا بررسی شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.

خادمی تاکید کرد: لازم است در راستای باز شدن گره ای از مشکلات جوانان به صورت موضوعی و ضمن انجام کار کارشناسی قدمهای اساسی برداشته شود.

وی بر ایجاد نشاط در بین جوانان تاکید کرد و بیان داشت: ایجاد روحیه نشاط و بهره برداری از اوقات فراغت به عنوان یکی از نیازهای عمومی جوانان استان ضرروی است.

خادمی همچنین به مسئله ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل دارا بودن بافت سنتی و حاکم بودن سنت ها می تواند به صورت محلی در راستای ترویج و تسهیل ازدواج حرکت کند.

خادمی با بیان اینکه با حرف زدن دردی از جوانان استان دوا نمی شود، تأکید کرد: مأموریت ستاد در بخش ازدواج، اخذ پیشنهادات عملی و اجرایی دستگاه های اجرایی و مراکز علمی استان، در راستای ترویج و برگزاری ازدواج آسان است.

وی همچنین یکی از وظایف اصلی سازمان ورزش و جوانان را ایجاد بانک اطلاعات جوانان نخبه عنوان کرد و افزود: باید جوانان برتر و نخبه در حوزه های مختلف علمی، اداری، فرهنگی و هنری، اقتصادی، سرمایه گذاری و ... شناسایی و به مراجع اجتماعی برای سایر جوانان تبدیل شوند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 80 سازمان مردم نهاد در استان کهگیلویه وبویراحمد، گفت: این سازمان ها بهترین ظرفیت فکری و حتی اجرایی برای رفع بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف هستند.

سازمان های مردم نهاد محور توسعه استان شوند

استاندار بر تقویت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد باید موتور محرکه استان و محور توسعه شوند.

خادمی تصریح کرد: به جای اینکه افرادی که مانع توسعه استان هستند با اظهارات شبه سیاسی خود مدام جو استان را مشوش کنند، این رسالت سمن ها و تشکل های غیردولتی است که با انتقاد از دولت، بررسی وضع موجود جامعه و کمک رسانی به دولت در راستای توسعه، استان گام بردارند.

وی همچنین با اشاره به پیش‌رو بودن هفته جوان گفت: در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان، دستگاه های استانی مکلف به معرفی سه تا پنج جوان نمونه و نخبه استانی از جوانان مخاطب دستگاهشان جهت تقدیر در همایش بزرگ استانی که در هفته جوان برگزار می شود، شده اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری استان نیز در این نشست گفت: حمایت ویژه از سمن‌های فعال در حوزه‌های مختلف و تقدیر از جوانان فعال این عرصه در هفته جوان به حرکت در مسیر مورد نظر دولت منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی افزود: بیش از 150 سمن در استان ثبت شده و با توجه به درخواست‌های ثبت سمن، این تعداد همواره در حال افزایش است و در آینده نیز بیشتر می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به ملاک‌های موفقیت جوانان گفت: امروزه جوان موفق کسی است که در راستای فعالیت‌های اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های مختلف بتواند افراد دیگری از جوانان را با خود همراه کند که این امر با تشکیل سمن توسط جوانان قابل رؤیت است.

 

کد خبر 2304009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha