۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۵

خدابخش:

سابقه کاری دهیاران اردبیل مورد پذیرش نیست/ضرورت بازنگری در قوانین

سابقه کاری دهیاران اردبیل مورد پذیرش نیست/ضرورت بازنگری در قوانین

اردبیل – خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل گفت: با توجه به قوانین سابقه فعالیت دولتی دهیاران مورد تائید نبوده و این مهم نیازمند بازنگری است.

مجید خدابخش در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در آزمون اخیر استخدامی استانداری 50 نفر از دهیاران مراحل آزمون را سپری کردند که در نهایت سابقه کاری این تعداد مورد پذیرش واقع نشد.

وی افزود: این در حالی است که مطابق قانون دهیار به مانند شهردار روستا است و تمامی اقدامات عمران و آبادی در سطح روستا توسط دهیار صورت می گیرد.

وی خواستار بازنگری در قوانین شد و اضافه کرد: نباید به جای حمایت و تامین امنیت شغلی دهیار موانعی در فعالیت این قشر ایجاد شود.

خدابخش خواستار نگاه ویژه اقتصادی به روستا ها شد و افزود: دهیاران باید زمینه ای را فراهم کنند که روستاها به سمت درآمدزایی حرکت کنند.

نبود درآمد عامل مهاجرت از روستا است

استاندار اردبیل تصریح کرد: نبود درآمد و امنیت شغلی موجب شده است رونق و آبادی از روستاها با مهاجرت جوانان در حد معقول نباشد.

رئیس کارگروه اشتغال استان تاکید کرد: تا زمانی که روستا درآمد نداشته باشد عمران نیز نخواهد داشت و در این میان نقش دهیار برای پیاده کردن شیوه های درآمد زایی و هدایت روستاییان کلیدی است.

خدابخش از تمامی دستگاه های استان خواستار حمایت از شیوه های جدید درآمد زایی در روستاها شد و افزود: دستگاه ها در ایجاد درآمد یاور دهیاران باشند.

وی دهیاران را نمایندگان یک روستا عنوان کرد و بیان داشت: دهیار پیاده سازی طرح و برنامه های عمران روستایی را بر عهده دارد.

کد خبر 2305753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha