۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

مهردادی:

محیط زیست نیازمند نگاه تخصصی است/ روند نگران کننده خشک کردن دریا

  محیط زیست نیازمند نگاه تخصصی است/ روند نگران کننده خشک کردن دریا

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: باید نگاه سنتی نسبت به محیط زیست فراموش و نگاه تخصصی را جایگزین کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مهردادی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری بمناسبت هفته محیط زیست استان، افزود:  اگر به مباحث تخصصی در حوزه محیط زیست،  توجه نکنیم همچنان با چالش مواجه می شویم زیرا آلاینده های موجود دیگر سنتی نیستند و باید با نگاه تخصصی به این موارد توجه کنیم، به عنوان نمونه اکنون شکل و ماهیت فاضلابها تغییر کرده و باید تخصص ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نوع آلاینده ها نسبت به گذشته تغییر یافته است، گفت: در گذشته نگران گرد و غبار و ریزگردها نبودیم و این مشکلات به این دلیل است که برنامه سیستمی برای برون رفت از مشکلات را مور توجه قرار ندادیم.

مهردادی به چالشهای فراروی محیط زیست اشاره و اضافه کرد: هرجا با کمک اصحاب رسانه و سازمانهای مردم نهاد پیش رفتیم، موفق بودیم و در غیر اینصورت با چالش مواجه شدیم.

محیط زیست محیط ایست نیست

مدیرکل حفاظ محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه محیط زیست با توانمندی و تخصصی که دارد، محیط ایست نیست، یادآور شد: طرح این مسائل از سوی افرای عنوان می شود که ناپسند و غیرقانونی است.

مهردادی، ساخت و سازهای بی رویه، تصرف اراضی ساحلی و مناطق چهارگانه، پاکتراشی جنگل ها و تخریب محیط زیست را از جمله چالشهای حوزه محیط زیست بیان کرد.

وی با اشاره به صدور مجوزهای مختلف در حوزه محیط زیست و با بیان اینکه چرا با صدور مجوزهای مختلف باز دچار مشکل هستیم، افزود: در ارتباط با توسعه استان همراه هستیم و نگاهمان کاملا مثبت و تعاملی با دستگاههای مختلف است.

مهردادی با بیان اینکه هنوز نفهمیدیم، مازندران، استان گردشگری، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و غیره است، گفت: نمی توان توامان این موارد را داشت و مشکل زیست محیطی نداشت درحالیکه باید اولویت بندی و بر این اساس، امور را پیگیری کرد.

استحصال از دریا نگران کننده است

وی یادآور شد: در محیط زیست بر این باوریم، تکنولوژی هم مشکلات زیست محیطی ایجاد و هم آن را حل می کند و باید برای توسعه، مشکلات را رفع کرد و متاسفانه شعار حل مسائل زیست محیطی داده می شود ولی در عمل به آن توجه نمی شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه، زمین و جنگل را کم آوردیم، گفت: در این صورت به دریا روی آوردیم و در پی آن هستیم تا دریا را خشک و استحصال کنیم که این مهم نگران کننده است. 

کد خبر 2306043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha