۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۷

حجت الاسلام قبادی در گفتگو با مهر:

دوره تربیت مربی قرآن کریم همدان با اعزام 30 قرآن آموز به قم برگزار می شود

دوره تربیت مربی قرآن کریم همدان با اعزام 30 قرآن آموز به قم برگزار می شود

همدان - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم استان همدان با اعزام 30 قرآن آموز به قم خبر داد.

حجت الاسلام حسین قبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دوره تربیت مربی قرآن کریم استان همدان با اعزام 30 نفر به قم برگزار می شود، افزود: در راستای عملی نمودن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 15 میلیون نفر حافظ قرآن کریم، دوره های تربیت مربی حافظ قرآن کریم در قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 95 نفر از استان همدان در این دوره ها شرکت کرده اند، اظهار داشت: امسال نیز 60 نفر از استان همدان به دوره تربیت مربی اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در مرحله نخست 30 نفر از سراسر استان همدان از 23 خرداد ماه به این دوره اعزام می شوند، بیان کرد: اگر مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن تأکید دارند منظور فقط حفظ قرآن نیست و قرآن باید وارد بطن زندگی مردم شود چراکه اگر انسان احساس کند نیازش به قرآن حتمی است و قرآن در بطن زندگی وی بیاید مسلماً  یک جامعه قرآنی خواهیم داشت.

حجت الاسلام حسین قبادی محل برگزاری این دوره ها را مرکز تربیت مربی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در قم عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این دوره ها پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون مدرک مربی گری دریافت خواهند کرد.

حجت الاسلام قبادی با اشاره به اهمیت حضور قرآن در خانواده ها، اظهار داشت: تربیت جوانان برای حفظ و عمل به قرآن می تواند خانواده ها و در ابعاد وسیع تر جامعه را از گزند تهاجم فرهنگی و دیگر انحرافات اخلاقی باز دارد.

وی جامعه قرآنی را جامعه ای پویا و در عین حال دارای صفات پسندیده اخلاقی توصیف کرد و اظهار داشت: قرآن باید در جای جای زندگی جاری و ساری باشد و از وجود شریف آن در همه جای زندگی استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه حفظ قرآن کریم و توجه به آموزه های این کتاب آسمانی، جامعه را از تهاجم فرهنگی دشمن مصون می دارد و باید هر روز بیشتر از گذشته بر این امر، اهتمام داشته باشیم، عنوان کرد: یکی از وظایف مهم و اساسی دستگاه های فرهنگی کشور، آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و کلام الهی است که گامهای خوبی در این خصوص به ویژه در طرح تربیت حافظان قرآن کریم برداشته شده است.

کد خبر 2306830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha