۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۹:۱۷

شفی‌خدایی:

استان بوشهر در موقعیت پدیده کم‌بارشی و خشکسالی قرار دارد

 استان بوشهر در موقعیت پدیده کم‌بارشی و خشکسالی قرار دارد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در موقعیت پدیده کم‌بارشی و خشکسالی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر شفی‌خدایی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت آب استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های اخیر مشکلاتی در زمینه بارش‌ها و تامین آب داشته است و با مشکلات خشکسالی روبرو بوده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان بوشهر در عرض 30 درجه جغرافیایی ادامه داد: استان بوشهر ار نظر هواشناسی در محل فرونشی هوا قرار گرفته است که این وضعیت باعث کاهش ابر و بارندگی می‌شود و موقعیت استان بوشهر یک موقعیت کم‌بارشی و خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه اکثر بیابان‌هایی که در این عرض جغرافیایی قرار گرفته‌اند، دارای پدیده خشکسالی هستند، اضافه کرد: خشکسالی در استان بوشهر از سال 87 آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.

خشکسالی شدید در سال 90 بر بخش جنوبی استان بوشهر حاکم شد

وی با بیان اینکه خشکسالی شدید در سال 90 بر بخش جنوبی استان بوشهر حاکم بود، تصریح کرد: در حالی که در دو سال گذشته شاهد بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا در استان بوشهر بودیم ولی باز هم شاهد تداوم خشکسالی در استان هستیم.

شفی خدایی به وضعیت بارش‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: کمترین بارش های استان بوشهر در شهرستان‌های عسلویه و تنگستان بوده است و بیشترین بارش نیز مربوط به شهرستان‌های جم و گناوه بود.

وی ادامه داد: آغاز هر سال زراعی از ابتدای مهرماه است که رر سال زراعی جاری در مهرماه خشکسالی داشتیم و در ابان و دی‌ماه بارش‌ها خوب بود ولی در چهار ماه انتهایی سال 92 شاهد کمبود بارش های مفید بودیم.

کد خبر 2329115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha